Medion 8818 met vertraging......

• Onderwerp starter Onderwerp starter Remy
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Remy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 nov 2001
Hallo allemaal op deze eerste kerstdag....:D

Ik zat me eigen af te vragen waarom mijn nieuwe Aldi Medion PC af en toe zo super traag
is terwijl hij volgens de reclame zo super snel moet zijn met zijn dual core processor etc...
We hebben het hier dan over de MD 8818

De specs. Intel Core 2 CPU 6300 @ 1,86 Ghz met 1 Gig intern geheugen op 1,86Ghz

Zoals gezegd, het ene moment sta ik echt te kijken dat ie bijvoorbeeld met grote ISO bestanden zo klaar is met uitpakken of behandelen, maar af en toe is ie zo traag als poppen****** door een theezeefje..!!!:( :( :(

Je hoort de harde schijf zich eigen helemaal het schompes zoeken, en hij ratelt er dan ook
lustig op los en vooral als ik daarbij ook nog mijn mail check bijvoorbeeld of iets op wil zoeken op internet en kopieren van cd of dvd kan op die manier ooit wel een dik half uur in beslag nemen.....

Een raar probleem, want de ene keer is ie wel snel en het andere moment is ie dus weer
niet vooruit te branden....:confused:

Iemand hier een oplossing voor ???????

Groetjes,

Remy

Hoe lang heb je het al dat je systeem langzaam is?
Heb je al eens op spyware e.d. gescanned?

eigenlijk vrijwel in het begin dat ik hem had ....
En ik scan bijna wekelijks op spy en adware met o.a. Ad-Aware

Zou eerst maar eens contact opnemen, met Medion, klinkt niet gezond.

Driverprobleem, incompatibiliteit tussen chipset, harde schijf, b.v., slechte configuratie, alles is mogelijk.

Enne, over welk merk en type moederbord, harde schijf, etc, hebben we het?

Zou eerst maar eens contact opnemen, met Medion, klinkt niet gezond.

Driverprobleem, incompatibiliteit tussen chipset, harde schijf, b.v., slechte configuratie, alles is mogelijk.

Enne, over welk merk en type moederbord, harde schijf, etc, hebben we het?

He die pier,

Het gaat zoals de titel al aangeeft over de laatste Medion PC van ALDI, dus wat daar
voor een Mobo inzit weet ik zo niet..... maar de overige specs staan er bij vermeld, behalve de HD die is 320 Gb

;)

Met die specs, weet ik ook niet veel meer, met Everest kun je wel meer ontdekken, alleen zal de proc niet goed worden weergegeven, dit is een oudere versie.

Overigens in apparaatbeheer gekeken, hoe de proc wordt weergegeven?

Met die specs, weet ik ook niet veel meer, met Everest kun je wel meer ontdekken, alleen zal de proc niet goed worden weergegeven, dit is een oudere versie.

Overigens in apparaatbeheer gekeken, hoe de proc wordt weergegeven?

uno momento....;)

Ik zal everest eens laten zoeken ....

idd Processor is unknown : CPU Type Unknown, 1866 MHz (3.5 x 533)
Mobo : Moederbord ID 11/09/2006-PT890-VT8251L-6A7L8M4DC-00
Fabrikant MICRO-STAR INTERNATIONAL CO., LTD

Zou toch maar even contact zoeken met Medion, die chipset zou het wel kunnen doen, maar op alle Asrock borden, is wel geen MSI, maar toch, werkt die niet naar behoren, i.c.m. de Core 2 duo procs.

ok thanx alvast...:thumb: :thumb:

Ik zal nog eens gaan snuffelen op de medion site..:p

Gr,

Remy

Je hebt hier een nieuw topic geopend, maar lijkt mij hier prima passen.

Ik vond het al zo bekent overkomen.:)

Dingen te doen, als je de manier volgt op deze site, om je wisselbestand aan te pakken, zo ook de groote en manier ervan, waarbij met 1gig. intern geheugen, een vast wisselbestand van 500mb voldoende is, ben je dat geratel voor een deel kwijt.

Wil je er helemaal vanaf komen, zet dan de Indexing Service uit, in configuratiescherm, systeembeheer en services.

Kijk ook eens met HdTune, hoe de prestatie is van de harde schijf.

Overigens lees je nog steeds problemen met de combinatie, Via en C2D, misschien dat een driverupdate ook nog kan helpen, dan kun je deze gebruiken.

Laatst bewerkt:
Ja idd.....;) Sorry. Maar ik kreeg er onderhand ook al de pé van in.

Ik zal in ieder geval jullie tips nog een keer uitproberen, want volgens mij kom ik met Helpmij verder als met de helpdesk van Medion...

Thanx :thumb:

Hallo,

Mijn indexering service stond al uitgeschakeld, het register is aangepast en ik heb met HD tune een test gedaan, maar daar zie ik niks vreemds. Althans waar moet ik eigenlijk op letten bij de test van HD tune ???

Test resultaat HD tune:

HD Tune: ST3320820AS Benchmark

Transfer Rate Minimum : 3.6 MB/sec
Transfer Rate Maximum : 77.7 MB/sec
Transfer Rate Average : 55.5 MB/sec
Access Time : 14.4 ms
Burst Rate : 132.3 MB/sec
CPU Usage : 13.7%

Laatst bewerkt:
Die waarden zijn o.k.

Ook nog de laatste Via Hyperion drivers geïnstalleerd?

En het wisselbestand aangepast? zal er niet sneller door werken, maar dan ben je van dat geratel af.

Zou ook eens de bios induiken, om te zien of daar alles wel optimaal staat, die traagheid klopt gewoon niet, maar nu nog de oorzaak achterhalen.

Misschien is het ook handig eens te kijken in msconfig wat er zoal mee opgestart wordt, ook te zien met Hijackthis.

Zo ook met taakbeheer de prestaties van de processor af te lezen, en de lopende processen uit te diepen.

Maar mijn vemoedens dat het aan de combinatie C2D en de Via chipset ligt, is niet weggenomen.

Lange Pier,

Ik heb de Hyperion drivers geinstalleerd en mijn wisselbestand ingesteld op 500Mb
Via MSCONFIG nog wat zaken uitgeschakeld zoals allerlei proggies van o.a. mijn HP printer. Het enigste wat er nu nog in staat is mijn virus/firewal programma van Planet Internet. Kan ik nog iets wijzigen in Bios ? en zo ja wat of waar moet ik op letten...

Heb zo even wel gekeken in Bios maar weet dus niet welke instelling wat kan beinvloeden

Als je hier het serie nummer neerzet, kan ik de manual downloaden, als daar die biossettings tenminste instaan, en even koekeloeren of er iets bijstaat wat van belang kan zijn.

Md 8818

S/n : 14475010130549

Bedankt, maar helaas staan de biossettings er niet in, nu heb ik en MSI bord gevonden, en vraag is of die er op lijkt, deze.

Ik weet zo niet direct te zeggen of de Medion PC´s een MSI Mobo hebben...?

Is er misschien iemand die dezelfde of ongeveer dezelfde specs heeft en waarbij het
systeem wel loopt zoals het hoort.... (snel dus!!) :rolleyes:

Ik heb allerlei zaken nagekeken en veranderd zoals door lange pier aangegeven, maar ik
merk helemaal niks...:(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan