Medion 8818 met vertraging......

• Onderwerp starter Onderwerp starter Remy
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb je al eens met Everest gekeken wat te temps van je proc en mb zijn ?
Had laatst een Medion pc van een kennis en die werdt gewoon te heet (Standaart uit fabriek, al 4 keer opgestuurd, alles vervangen en nog werkt het niet). Nu gewoon Zalman coolertje erop, gat in kast en draaien met dat ding.

:p Hallo beste lui,

Ik gooi het balletje toch nog maar eens een keer op, want het lijkt mij sterk dat ik de enigste ben in Nederland die dit probleem aan zijn pc heeft hangen...:shocked:

Ik heb alle opties zoals hierboven omschreven al uit geprobeerd en niemand, maar dan ook echt NIEMAND schijnt hier een oplossing voor te weten. Ik had gehoopt dat al die jaren aan kennis op Helpmij toch wel iets zou opleveren, maar helaas....:confused:

Ik wil op zich nog wel een nieuwe topic openen omdat ik vermoed dat het aan een andere applicatie ligt, maar misschien dat de Mod hem dan (terecht) weer in deze gooit.

De stelling is: Quickpar en Winrar die ik vanwege de news groepen download veel gebruik, slurpen volgens mij het meeste aan resources weg van mijn processor én geheugen.
Nu is mij opgevallen dat als ik bijvoorbeeld een bestand van ong. 2 gigabyte groot door quickpar heen gooi om het te laten repareren, dan is dit programma er in 1 à 2 minuutjes mee klaar. heb ik echter een bestand wat 2 gig of groter is (meestal zijn ze ± 4 gig) dan doet quickpar er maar liefst 15 à 20 minuten over...:shocked:

Nu heb ik dus al verschillende malen gezocht in mijn configuratie zoals eerder gezegd, maar kan ik het niet beter gaan zoeken in de applicaties ? Het vreemde is namelijk ook dat QP met het ene bestand van gem. 4,6 gig met een bitrate van 6 à 7 Mb/s te werk gaat en de andere keer een bestand wat bijna net zo groot is (bijv. een 50 tot 100 MB kleiner), daar gaat QP dan werken met een reaparatie bitrate van zo´n 600 tot 750 Mb/s :shocked:

Zijn er kenners op QP gebied die dit kunnen verklaren? Want zoals al gezegd ligt het probleem dus puur bij die applicaties... en niet aan mijn specs. Want wat ook héél vreemd blijft dat als mijn PC aan het ratelen is (het lijkt wel een koffie maler !!) dan zie ik bij mijn taakbeheer (perstaties) de metertjes amper omhoog komen alsof mijn processor en intern geheugen totaal niet aangetast worden.

Dus nog maar een keer een poging, wie het weet mag het zeggen..............:p

Groeten en alvast bedankt voor jullie hulp

Remy

Laatst bewerkt:
Hallo allemaal op deze eerste kerstdag....:D

Ik zat me eigen af te vragen waarom mijn nieuwe Aldi Medion PC af en toe zo super traag
is terwijl hij volgens de reclame zo super snel moet zijn met zijn dual core processor etc...
We hebben het hier dan over de MD 8818

De specs. Intel Core 2 CPU 6300 @ 1,86 Ghz met 1 Gig intern geheugen op 1,86Ghz

Zoals gezegd, het ene moment sta ik echt te kijken dat ie bijvoorbeeld met grote ISO bestanden zo klaar is met uitpakken of behandelen, maar af en toe is ie zo traag als poppen****** door een theezeefje..!!!:( :( :(

Je hoort de harde schijf zich eigen helemaal het schompes zoeken, en hij ratelt er dan ook
lustig op los en vooral als ik daarbij ook nog mijn mail check bijvoorbeeld of iets op wil zoeken op internet en kopieren van cd of dvd kan op die manier ooit wel een dik half uur in beslag nemen.....

Een raar probleem, want de ene keer is ie wel snel en het andere moment is ie dus weer
niet vooruit te branden....:confused:

Iemand hier een oplossing voor ???????

Groetjes,

Remy

Er zitten veel mensen met medion pc's op het forum van http://www.supermarktpc.net . Misschien vind je daar antwoorden.

Maar toch stel ik me gauw de volgende vragen:
hoe vol staan je partities? volle schijven werken niet meer goed.
Laatst nog gedefragmenteerd? Symptomen doen denken aan een compleet gefragmenteerde schijf.

- probeer eens wat dingen te ontkoppelen, zoals de cardreader, externe hd bay, dvd-roms... en probeer opnieuw. Als er iets is dat het i/o systeem stoort, is het mss één van die dingen.
- En de harde schijf zelf: HDtune daarmee kan je kijken of er fouten zijn, benchmark uitvoeren en de temperatuur aflezen.

Heb alles, maar dan ook echt alles al geprobeerd wat jij ook sugereert en toch blijft het
belabberd qua prestaties op zware rekenprogramma´s zoals quickpar of Winrar.

Volgens Medion is alles in orde en ligt het gewoon aan de dual core processor, dat deze niet om kan gaan met die bewust programma´s (ze zijn niet gemaakt voor dual core processors)

wanneer het enkel die programma's zijn die een probleem vormen, dan zal er ergens een probleem zijn met de software.

Je kunt ook handmatig instellen of een programma op 1 of 2 cores draait. Het kan een prestratiewinst geven in sommige gevallen. Ook de instelling van prioriteit.

Deze instellingen kan je doen via task manager (ctrl-alt-del).

Dit is van toepassing op windows XP, of het bij Vista ook zo werkt geen idee.

Thanx voor je reactie, maar ook dit is al geprobeerd...;)

En ik heb ook al de prio ingesteld naar hoger, maar baat allemaal niet.
De programma´s zijn gewoonweg niet ingesteld op dual core..!

groet

Remy

Medion 8818 ook met vertraging

Beste Remy,

Mijn Medion 8818 heeft dezelfde problemen als bij jou, ook al vanaf het begin.

Ik heb toen ook die upgrade naar Windows Vista erop gezet, maar dat mocht niet baten.

Soms staat de computer 3 tot 5 minuten vast. Gemiddeld 4 tot 5 keer per dag. Soms ook achter elkaar. De harde schijf vond ik al in het begin meer ratelen dan mijn Aldi PC van 6 jaar terug. Daar zat een maxtor van 120 GB in, hier zit er 1 in van 320 van Seagate.
Ik denk zelf dat het aan de harde schijf ligt die te warm wordt er zit alleen maar koeling op het moederboard. Maar dat weet ik niet zeker.

Ik heb verder ook van alles geprobeerd. Als jij weet wat de oplossing is, wil je het dan laten weten.

Groeten,

Jeremy

Hé Jeremy

Het is idd een vervelend probleem(pje), maar ik heb enige vordering....!!
Het is niet veel, maar ik heb nu Vista 64-bit versie draaien en ik moet zeggen
dat als ik nu één programma tegelijk draai, hij toch aanmerkelijk sneller is.

Echter als ik een ander programma open heeft ie er toch weer moeite mee.
Dus ik vermoed dat het toch in de hoofdzaak aan de processor zal liggen.
Vista doet wel iets maar niet veel dus....:confused:

Groeten,

Remy

Hallo allemaal op deze eerste kerstdag....:D

Ik zat me eigen af te vragen waarom mijn nieuwe Aldi Medion PC af en toe zo super traag
is terwijl hij volgens de reclame zo super snel moet zijn met zijn dual core processor etc...
We hebben het hier dan over de MD 8818

De specs. Intel Core 2 CPU 6300 @ 1,86 Ghz met 1 Gig intern geheugen op 1,86Ghz

Zoals gezegd, het ene moment sta ik echt te kijken dat ie bijvoorbeeld met grote ISO bestanden zo klaar is met uitpakken of behandelen, maar af en toe is ie zo traag als poppen****** door een theezeefje..!!!:( :( :(

Je hoort de harde schijf zich eigen helemaal het schompes zoeken, en hij ratelt er dan ook
lustig op los en vooral als ik daarbij ook nog mijn mail check bijvoorbeeld of iets op wil zoeken op internet en kopieren van cd of dvd kan op die manier ooit wel een dik half uur in beslag nemen.....

Een raar probleem, want de ene keer is ie wel snel en het andere moment is ie dus weer
niet vooruit te branden....:confused:

Iemand hier een oplossing voor ???????

Groetjes,

Remy

Heb je al een oplossing ik heb nl hetzelfde probleem>

Groetjes

he kiwibus,

Het probleem wordt al een heel eind verholpen, als je er wat geheugen bijplaatst.
Ik heb er nu 2 gig inzitten en het loopt weer een stuk soepeler..........

Ook draai ik nu vista 32 bit, ik moest met de 64 bit versie soms teveel programma's
terug zetten met compatibiliteits modus......vandaar!!!

groeten

Remy

Hoi Remy,

Ik heb een hele tijd terug er al extra geheugen in gedaan draai tegenwoordig met XP pro.
Een tijdje terug had ik het idee dat hij sneller liep en heb in die tijd ook in raid opstelling gewerkt met 2 HD's. Alleen toen kreeg ik van allerlei rare foutmeldingen, niet willen opstarten, niet meer willen booten van de DVD speler, kritische fouten, niet meer in de bios kunnen komen enz .
Verscheidende keren de helpdesk gebeld en op het laatst door Medion opgehaald.
Ze hebben niets kunnen vinden en hebben tussen de processor en de koeler alleen opnieuw koelpasta gedaan.
Vanaf de tijd dat hij instabieler werd werd hij ook langzamer, maar waar het aan licht is mij een vraagteken daarom was ik benieuwd of jij er wat op gevonden had?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan