Medion Akoya E1210 Subnotebook

Status
Niet open voor verdere reacties.

G4M3R

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 dec 2005
Bij de aldi komt de 23e een medion subnotebook (zie titel) ik wilde zelf de MSI Wind kopen, beide zijn even duur en hebben (in principe) dezelfde hardware (volgens de site) maar ik vraag me af of die wel dezelfde kwaliteit heeft e.d, heeft iemand ervaring met aanbiedingen bij de aldi en zo ja waren die positief of negatief? En hoe zit het met garantie bij zo'n toko?

Eerste vraag weet ik niet maar de garantie loopt via Medion en die staan bekend om hun top service. Dus daar zou ik me niet druk om maken. Verder heeft Medion als één van de weinige 36 maanden garantie...waar vind je dat nog??
Mijn ervaringen bij het kopen bij Aldi en met name Medion producten zijn zeer positief te noemen.

Verder weet ik niet hoe je Duits is?

http://www.golem.de/0807/60827.html

Laatst bewerkt:
Wel goed maar niet zo goed om dat verhaal te kunnen volgen denk ik ik zal ff kijken of ik er wat nuttigs uit kan halen maar nl of en versie is altijd welkom :)

Edit: net "gelezen" ziet er flex uit alleen is dat ding ook eerst aan te raken voordat ik hem zou kopen denk je? Lijkt me wel handig op zich, weet niet hoe dat gaat bij de aldi.

Laatst bewerkt:
Ja hoor, ze halen hem wel even uit de kast voor je. Althans bij mij wel gedaan toen ik mijn laptop kocht.

Enne, Medion service is echt top hoor.....

Langere garantie maar wel ander logotje (boeie!!!) ziet er voor de rest zeker flex uit, miss wel de moeite waard om te kopen als de Wind er dan nog niet is :).

Thnx voor jullie hulp :thumb:

Maakt het uit hoe die garantie verkregen wordt? Hoe dan ook krijg je van Medion 36 maanden garantie of ALDI daar nou achter zit of niet !!

Maakt het uit hoe die garantie verkregen wordt? Hoe dan ook krijg je van Medion 36 maanden garantie of ALDI daar nou achter zit of niet !!

het is dus in Europa ... de eindverkoper die de garantie moet geven( min. 24 maand) ... en niet de fabrikant...
vandaar dat je als je een toestel koopt via de ALDI ( van Medion ) 36 maand krijgt... als je het koopt via de webshop van Medion... krijg je maar 24 maand

dus ere wie ere toekomt... het ligt wel degelijk aan ALDI en niet aan Medion... ;) ... dat je die 36 maand krijgt

Wie gaat hem repareren binnen die 36 maanden?
Medion dus ( eigen ervaring) dus nogmaals het interesseert mij geen zak hoe die garantie tot stand komt wel dat ik 36 maanden heb als ik een Medion bij ALDI koop en daar gaat het om.Daar ging het mij om en niet om het feit hoe deze garantie tot stand komt.
Wel wijzer geworden danzkij jou bericht dat het met tussenkomst van ALDI 12 maanden omhoog gaat.

Laatst bewerkt:
Wel wijzer geworden danzkij jou bericht dat het met tussenkomst van ALDI 12 maanden omhoog gaat.

was me dan ook hier om te doen...
omdat je eerder postte dat Medion 36 maand garantie geeft... terwijl deze er komt door ALDI... en niet van Medion zelf
als je bv een Medion kocht bij Gamma of kruidvat enz. ... dan heb /had je maar 24 maand

Maar begrijp jij mij nu dan ook dat het in principe voor de gebruiker niet uitmaakt zolang je hem bij ALDI koopt?

Maar begrijp jij mij nu dan ook dat het in principe voor de gebruiker niet uitmaakt zolang je hem bij ALDI koopt?

hij moet inderdaad van bij ALDI komen ( en dit geldt niet alleen voor artikelen van Medion )
mijn antwoord was dan ook hierop ... ( zie post 7)

Verder heeft Medion als één van de weinige 36 maanden garantie...waar vind je dat nog??

eerlijk gezegd... ' kweet niet wat er gebeurt als je rechtstreeks ( dus via de shop) koopt bij Medion... of de service dan ook nog goed is... de toestellen die worden verkocht in Aldi zijn ( meestal ) niet dezelfde als je deze koopt via hun shop( ze weten dus onmiddellijk waar hij werd aangekocht)

het klopt wel dat Medion nu zelf de service doet... vroeger ( zo'n 3 jaar terug) GSC in België en ik dacht in Nederland ook ... toen eerst in Nederland en erna in België, Medion zelf ( GSC was iets "te gemakkelijk " ... ) ... je had toen ook al 3 jaar garantie... ;)

Ik weet alleen dat ik na ruim 33 maanden keurig geholpen werd en mij laptop binnen een week klaar was en weer perfect werkte. Ik heb daarom ook nu weer een Medion genomen.

Ik weet alleen dat ik na ruim 33 maanden keurig geholpen werd en mij laptop binnen een week klaar was en weer perfect werkte. Ik heb daarom ook nu weer een Medion genomen.

dit kan ik alleen beamen... van ouders de HD kapot uit hun desktop ( deze worden nu aan huis hersteld door Medion ) 2 weken voordat de garantie verliep ... ik had zelf al een nieuwe HD ingestoken... omdat ze niet lang zonder pc kunnen ... technieker aan huis gekomen... en gewoon de kapotte HD omgewisseld...

ikzelf ook al 2 desktop's ( wel de garantie niet nodig gehad en deze werken nu nog keurig voor de kids )... en enkel kennissen ook... toen was het nog GSC en werd de desktop gewoon afgehaald door taxipost aan huis en 3dagen nadien keurig opnieuw afgeleverd...

dus wij zijn ook tevreden over onze Medion toestellen... alsook de andere toestellen die we kochten bij Aldi ( strijkijzer kapot na 27 maanden... veel gebruiksporen ... ze hadden zo'n type niet meer om te ruilen... werd gewoon vervangen door een nieuwer type)

Het heeft even geduurd maar we zijn het toch nog met elkaar eens :p

Veel mensen zijn "bang" om iets van Medion bij ALDI te kopen maar ik kan het alleen maar aanbevelen.

ik zou het zelfs durven uitbreiden... doordat Aldi 3 jaar garantie heeft ( ik denk enkel niet op die GSM van Samsung) ... moet je niet bang zijn om er iets te kopen... ongeacht het merk...
de garantie die ik ooit nodig had... werd steeds zonder extra kosten ( lees gratis... ook het versturen naar om het even welk servicecentrum) keurig opgelost...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan