Medion computer met VISTA start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Groenend

Gebruiker
Lid geworden
24 apr 2003
Mijn medion-computer 2007, VISTA, start niet op. Door mij werd geplaatst Emergency disk. Computer reageert niet. Op monitor verschijn INTEL.

Kun je exact beschrijven wat wel en niet opstart.. lampjes, ventilatoren, hoor je harde schijven?
Hoor je bliebjes?
Zit er een vertraging in het opstarten?
Hoe meer details hoe meer we je kunnen helpen.

Laatst bewerkt:
don't spoil the intention of having fun Lange Pier ROFL

Beste Mensen,
Het betreft een Medion computer met Vista
De ventilator doet het
op het scherm verschijnt het beeldmerk INTEL
MSD nummer 00144 192 480 939
S/N: 1 4538 01 0040 592

De historie was als volgt
De computer startte niet op
Naar computerwinkel gegaan. Deze kreeg van mij toestemming om overbodig lijkende programma's te verwijderen.
Bij opstarten verscheen op het scherm de gebruikelijke weergave van de programma's, maar de internetverbinding was weg.
De computerwinkel bood aan om VISA opnieuw te installeren tegen vergoeding, de schijf zou worden leeggemaakt..
Deze week had ik tijd om mijn bestanden op een usb stick te plaatsen. Melding werd gemaakt van bestanden niet bekend. Die verwijderde ik.
Ik beschik nog over herstelschijf. Deze geplaatst in diskhouder.
Geen reactie van de computer.
Ik begrijp dat jullie moeite hebben de oorzaak te identificeren.
Aanstaande dinsdag komt Student aan huis voor reparatie. Hopelijk kan deze helpen.
Ik hoopte door een beroep op helpmij een advies te ontvangen waarbij ik na het opstarten
de herstelschijf zijn werk te laten doen.
Bedankt voor jullie reacties.
Amandla

Wat voor computerwinkel was dat? Die lijken meer kwaad dan goed te hebben gedaan!

Bedankt Mijnheer Lange Pier voor de vlugge reactie. Nummer 00144 192 480 939 staat op een sticker
MEDION rose aan de achterzijde computer.
Op die sticker 2VDCGPB6Y4-08433
S/N op smalle zwarte sticker eveneens aan de achterzijde,.
nog een sticker class 1 laser
product to IEC .....
laser klasse
lichtje kabel internet brandt.

Beste Mensen,
De laatste aanwijzing voor het opstarten van de emergency-disk was het advies om in het moederboard wijzigingen aan te brengen. Hulp ingeroepen van student aan huis, wiens voorschriften verbieden wijzigingen in het moederboard aan te brengen. Terug naar Computerwinkel, die niet aan het moederboard begon maar een Vista opnieuw installeerde. Daarmee kan de computer het Vista programma opstarten. Alle mensen die goede raad hebben gegeven hartelijk bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan