Medion E89030 WLAN USB-hub: audio- & printproblemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

RemyRR

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 feb 2011
Hallo allemaal,

Ik heb gisteren bij de Aldi een WLAN USB-hub van Medion gekocht (typenummer: E89030), oftewel een USB-hub die draadloos aan een computer verbonden kan worden.

Na installatie van de bijgeleverde software heb ik de hub draadloos aangesloten aan mijn laptop via de 'Access Point'-modus, oftewel via een vrije draadloze netwerkadapter. In eerste instantie leek alles meteen goed te werken, want een op de hub aangesloten USB-stick werd meteen door mijn computer en werkte als normaal.

Daarna wilde ik mijn printer (type: HP Photosmart C4180 All-in-One) via USB aansluiten op de WLAN-hub. De printer werd na inschakelen, zoals gebruikelijk, meteen door de computer herkend. Toen ik een testprintje wilde maken, resulteerde dit echter in grotendeels lege pagina's met hier en daar rare symbolen erop. Verder kwam het aantal pagina's niet overeen met het opgeven aantal. Oftewel, er gaat ergens iets fout. Let wel, de printer functioneert normaal gesproken goed. Is de printer niet geschikt voor een dergelijke toepassing? Of gaat er iets fout met het draadloos verzenden van het printsignaal door de WLAN-hub?

Verder werkt de audiofunctie ook niet naar behoren. Wanneer ik de pc-audio overschakel op de audio-uitgang van de WLAN-hub, hoor ik namelijk slechts fracties van het geluid door een op de HUB aangesloten koptelefoon. Wat is hier de oorzaak van?

Ter verduidelijking, de signaalsterkte van de WLAN-hub kan niet beter, dus daar zal het in ieder geval niet aan liggen.

Heeft iemand suggesties om de door bij benoemde problemen te verhelpen?

Groeten,

Remy

Ik heb exact hetzelfde probleem. Heb gisteren mijn Medion USB Hub aangesloten. Bovenaan de pagina print de printer nu het bovenste deel van de eerste regel tekst en daarna spuugt hij doodleuk de pagina uit.

Wat ik wel toevallig vind is dat ik nu op deze fout zoek en de eerste hit is gelijk iemand die net als ik een HP Photosmart heeft, al heb ik zelf een C5200. Als foutmeldingen van andere types en/of modellen uitblijven, zou dit probleem bij HP gezocht moeten worden. Ik zal eens kijken of ik vanaf een andere computer met een nieuwere driver meer geluk heb.

Ik heb exact hetzelfde probleem. Heb gisteren mijn Medion USB Hub aangesloten. Bovenaan de pagina print de printer nu het bovenste deel van de eerste regel tekst en daarna spuugt hij doodleuk de pagina uit.

Wat ik wel toevallig vind is dat ik nu op deze fout zoek en de eerste hit is gelijk iemand die net als ik een HP Photosmart heeft, al heb ik zelf een C5200. Als foutmeldingen van andere types en/of modellen uitblijven, zou dit probleem bij HP gezocht moeten worden. Ik zal eens kijken of ik vanaf een andere computer met een nieuwere driver meer geluk heb.

Uit ervaring weet ik dat 'gewone' printers niet op een netwerk aangesloten kunnen worden. Ik heb namelijk wel eens geprobeerd om een HP 5550 via USB op een WLAN-router aan te sluiten, maar dat leverde net zo'n gekke printjes op als ik nu met de WLAN USB-hub ondervind. Het gekke vind ik echter dat dit een HUB is, waar je normaal gesproken elke printer op aan kunt sluiten.

Hoe doet de audiofunctie het bij jou?

Heb audiofunctie nog niet uitgeprobeerd. Ga nog wel even proberen met mijn externe schijven e.d., maar de Hub zelf lijkt tot dusver goed te werken.

Zojuist even de meest recente driver gepakt voor de printer, helpt helaas ook niet. Even HP gebeld, die zweren bij hoog en bij laag dat het niet een driver probleem is. Ben zelf programmeur en daarmee zou je denken dat ik enigszins technisch onderlegd ben, heb ze dat ook uitgelegd, maar nog steeds is het volgens hun niet een driverprobleem en kan ik proberen het op te laten lossen voor 20 euro. Volslagen belachelijk, die lui. Heb een hoop belachelijke helpdesks meegemaakt, maar HP spant absoluut de kroon. Denk dat ik maar eens met m'n vriendin ga overleggen over een nieuwe printer, maar dat het geen HP wordt is zeker.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan