Medion Laptop met Vista, boem... blauw scherm?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Weatherman56

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2007
Berichten
24
Heb sinds klein maandje een Laptop. Het is een "Medion Akoya 15,4'' design notebook" www.medion.de/md96350/nl/flash.html Ben zelf niet zo happig op Vista, maar helaas wordt er tegenwoordig al niet veel meer geleverd dan dat. Laptop draait verder gelukkig wel redelijk, al heeft deze bij opstarten soms een vastlopertje waarop ik hem soms even uit moet zetten om opnieuw aan te zetten. Maargoed, daarover gaat het nu even niet:

Maar... Poosje terug deed zich het volgende voor en weet absoluut niet wat is/was. Was met laptop aan het werk om bestanden voor opleiding erop te zetten. Plots slaat het ding over op blauw scherm en heb ik hem opnieuw moeten opstarten. Vervolgens kreeg ik nog wat meldingen. Wie weet wat dit is en wat ik ermee aan moet? hij lijkt nu wel weer te draaien verder!

171120071121253.jpg


171120071121251.jpg


171120071121252.jpg


Via iemand heb ik vernomen dat waarschijnlijk de oorzaak van de crash in "C: windows minidump mini111107-01.dmp" staat. Kan echter niet openen of wat dan ook. Heb hem even geupload.

Alvast bedankt voor de hulp!
 
Hoi !

In principe is de oorzaak een niet-comptabible stuurprogramma !

Welke apparatuur heb je op de USB-poorten aangesloten (camera, bluetoothstick etc.) ?

Denk even na wat je hebt aangesloten/veranderd aan je software toen het probleem zich de eerste keer voordeed,

Probleem ook terug te vinden in je logboeken !

Greetz,

Harry.
 
Hoi !

In principe is de oorzaak een niet-comptabible stuurprogramma !
Welke apparatuur heb je op de USB-poorten aangesloten (camera, bluetoothstick etc.) ?
Denk even na wat je hebt aangesloten/veranderd aan je software toen het probleem zich de eerste keer voordeed,
Probleem ook terug te vinden in je logboeken !

Greetz,
Harry.

Hallo Harry,

Had de laptop op dat moment net een klein weekje en er niets bijzonder op aangesloten staan of geinstaleerd (alles was alreeds voor geinstaleerd). Gebeurde min of meer direct na het opstarten toen ik aankwam op bureaublad. Mogelijk had ik alleen USB muis toen aangesloten, maar dat leverde in de weken erna geen problemen op ofzo. Kan de fout gewoon nergeren? Ben verder geen held in opsporen van problemen op PC :eek:

Groeten, W.
 
Hoi !

Zoals in het BSOD staat: If this is the first time....bl..bla

Dus zo laten en hopen dat de fout niet meer terug komt kan natuurlijk ook.

Greetz,

Harry.
 
dat blauw scherm heb ik ook al een PAAR keer gezien :s:s maar dat was pas na een half jaar fzo, maar nu gebruik ik nog maar amper vista, maar ik blijf hopen op een ongelooflijk SP1 pack.
 
Hallo,
Ik heb dus hetzelfde aan de hand...
Afgelopen woensdag een medion akoya gekocht en hij kreeg dit aan de hand, zelfde blauw scherm, maar met verschillende meldingen, kwam telkens op het zelfde neer 'if this is the first time...' etc.

Ik ben dan een nieuwe gaan halen en heb na 1 dag weer hetzelfde voor.. twee keer gebeurd reeds, niets van apparatuur aangesloten op de laptop, enkel de bijgeleverde muis maar zelfs dat niet de eerste keer dat ik het blauwe scherm kreeg.

Nu is mijn vraag: ligt dit aan Vista of aan de laptop?
 
Nu is mijn vraag: ligt dit aan Vista of aan de laptop?

Aan de combinatie van beide waarschijnlijk.

Zoals Harry al schreef:

"In principe is de oorzaak een niet-comptabible stuurprogramma !"

Grtz.
 
Heb het inmiddels nog een paar keer gehad. Waar ik momenteel vooral last van heb is dat de Medion laptop vaak bij het aanzetten blijft hangen op het intel scherm (dat balkje onderin kleurt dan ook niet geheel blauw. Kan hem dan eerst weer uitschakelen (wat me niet zo gezond lijkt) voordat ik het opnieuw kan proberen.

Mijn zus heeft afgelopen woensdag ook een Akoya gekocht bij Aldi/Medion (zonder mij eerst te raadplegen). Ben benieuwd hoe het haar vergaat met het apparaat.

Zullen de problemen opgelost zijn als SP1 van Vista uitkomt??
 
Laatst bewerkt:
Dus met andere woorden zou dit met een andere laptop (pakweg een Acer) niet mogen gebeuren?

Best laptop terugdoen naar Aldi dus?
(ik kan nog steeds mn geld terugkrijgen, heb deze nog maar 2 dagen)
 
Aan de combinatie van beide waarschijnlijk.

Zoals Harry al schreef:

"In principe is de oorzaak een niet-comptabible stuurprogramma !"

Grtz.

Wat betekent dit eigenlijk in "mensentaal": Een niet-compatible stuurprogramma? :eek:
 
Mijn zus heeft afgelopen woensdag ook een Akoya gekocht bij Aldi/Medion (zonder mij eerst te raadplegen). Ben benieuwd hoe het haar vergaat met het apparaat.

Heeft je zus al veel gewerkt op die laptop? En heeft ze nog geen BSOD gehad? Want bij mij gebeurde het bij beide laptops al na 1 dag .... :confused:
 
Hoi !

Niet-compatibel betekent dat een stuurprogramma niet geschikt is voor Windows Vista !

Als dit meer dan 1 keer achter elkaar voorkomt op een nieuw apparaat: terubrengen, en garantie claimen !

Beloofd weinig goeds voor de toekomst !

Greetz,

Harry.
 
hallo

ik heb net hetzelfde aan de hand. vista is totaal niet af op het vlak van drivers, constant blauw scherm en de helft van de programmas werken niet onder vista, enkel de programmas van microsoft zelf natuurlijk.
ik heb windows xp proberen te installeren maar die heeft de driver voor de harde schijf niet, dus die kan niet worden gedetecteerd...
ik kan die normaal toevoegen door tijdens starten installatie F6 te drukken, maar drivers kunnen enkel via floppy disk worden toegevoegd , dit heeft een nieuwe laptop natuurlijk niet!!.
Weet er hier iemand misschien een oplossing voor?

alvast bedankt
 
SP1 is toch al uit? Ik dacht dat het half februari uitkwam samen met xpsp3 en die heb ik al geinstalleerd bij een vriend, dus dan verwacht ik dat de vistasp1 er ook al is ;)

Heb nooit SP1 gezien in de updates, alleen voor Office 2007. Heb begrepen dat er alleen nog maar een Beta SP1 voor Vista is... :confused:

Hardware... als ik nou eens wist wat er niet geschikt is, kon ik eventueel kijken naar updates voor dat stukje hardware... maar het is volstrekt onduidelijk welke hardware die storing leverd.
 
Ik denk dat je dan, net als ik ga doen, hem best terugbrengt naar de winkel en je geld terugvraagt :confused: (als het nog binnen de maand na aankoop is)
Ik denk dat we gefopt zijn doordat er op die laptops vista staat... was alles maar met xp gebleven
 
Ik denk dat je dan, net als ik ga doen, hem best terugbrengt naar de winkel en je geld terugvraagt :confused: (als het nog binnen de maand na aankoop is)
Ik denk dat we gefopt zijn doordat er op die laptops vista staat... was alles maar met xp gebleven

ah je kan hem binne de maand terug brengen dus??
dan gaan we dat zeker doen he :p
al is die laptop helemaal in orde, alleen vista..:s
ik begrijp niet dat microsoft je zoiets kan verkopen als de helft er niet op werkt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan