Medion MD-8820, probleem met Nvidia na BIOS-update

Status
Niet open voor verdere reacties.

scoobman

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2008
Hi!

Enige tijd geleden heb ik de bios van mijn Medion MD-8820 geflasht naar de nieuwste versie ( officieële release via Medion site ) Probleem is nu dat wanneer ik nu de drivers van mijn videokaart update ( Nvidia Geforce 8500GT, 512Mb ) Vista niet meer opstart. Het scherm wordt, en blijft, zwart vlak voordat het Vista-logo moet verschijnen.

Vóór de BIOS-update werkten de nieuwe drivers wel... Uiteraard zelf al wat speurwerk gedaan om probleem te verhelpen en hulp van zowel Medion als Nvidia ingeroepen maar het probleem kan schijnbaar niet verholpen worden en ben ik gedoemd om met de oude grafische drivers te blijven werken.

De BIOS kent geen flash-back functie dus hoop ik dat iemand een manier of site heeft/weet waar ik de oude ( standaard ) BIOS versie vandaan kan halen....

Informatie over de BIOS:

BIOS Type: Phoenix-Award
BIOS Date: January 10th 2007
BIOS ID: 01/10/2007-P4M890-8237A-6A7L8M4CC-00-None
BIOS OEM: W7255M7 V3.06 011007 18:00:00 MEDIONPC - 6.00 PG

Hoop dat iemand hier heel handig in is..... ;)

Groeten Erwin

vandaar dus alleen flashen waneer er echt problemen zijn want het is geen speel goed.
een bios kan je altijd terug flashen je dien daar een bootable floppy voor te maken.
als je dat gedaan heb dien je de oude bios er op te zeten en flashen in dos.
en om de haverklap drivers uodaten is ook niet nodig doe dit alleen waneer een programma,
of spel echt vraagt.

ook kan je dit proberen,.
zet de pc uit neem dan de stekker uit het contact.
zet de cosmo jumper en wacht +-15 minuten.
dan de jumper terug plaatsen en stekker in het contact steken.
en dan in de bios alle settings terug instellen,
er zal wel iets anders gebeurd zijn dan een driver die niet werkt met een bios update,
denk eerder een corupte bios flash.

p.s post het bord nog wel eigelijk.
post is het wite scherm waar alles in staat van hardwaren.
schijven geheugen en cpu informatie.

Laatst bewerkt:
Hi Virtuosa,

Ben me er van bewust dat de BIOS zeker geen speelgoed is... Was in de ( domme ) veronderstelling dat ik door een BIOS-update wellicht de mogelijkheid zou krijgen meer RAM in m'n slots te plaatsen. ( niet dus )

Heb bij de flash geen bootable floppy gemaakt, dat is dus geen optie vrees ik. Met de cosmo-jumper bedoel je de jumper voor een BIOS-reset? ( enige jumper op m'n mobo, JBAT1 getiteld )

Is een optie ook nog om de BIOS nogmaals te flashen met de zelfde versie als het inderdaad een corrupte flash is geweest?

Bedankt voor je hulp, wordt zeer gewaardeerd :-)

Groeten Erwin

PS: Zie keurig alle info voorbij zoeven tijdens het opstarten ook wanneer ik de grafi-drivers gebruik die uiteindelijk Vista laten hangen....

Laatst bewerkt:
ok dan heb je nog geluk.
probeer windows te starten in veilge modus werkt dat wel ?
zo ja doen dan even een driver rollback in apparatenbeheer.
en dan kijken of het systeemwel normaal start.
als je normaal een bios update dien je eerst alle defaulth settings te laden en dan op nieuw in te stellen.
het kanook zijn als je meerdere schijven heb dat de bootvolgorden een beetje van streek is in dat geval even de juiste schijf kiezen als start schijf,

Laatst bewerkt:
Hij post dus wel.... Alleen met een andere grafi-driver versie dan de meegeleverde wordt het systeem zwart vlak na het 'lopende balkje' met onderschrift Microsoft Corporation' en vlak vóór het verschijnen van het Vista logo

Veilige modus is geen probleem, dat gaat goed.... Heb met Driver Sweeper alle mogelijke videodrivers verwijderd en daarna pas de nieuwe geïnstalleerd. Zonder succes ook... Zal PC nu ff rebooten, BIOS naar defaults zetten en de opstartvolgorde goed checken... Daarna drivers weer verwijderen met Driver Sweeper en proberen om ( nogmaals ) de nieuwe drivers te installeren.

Is dat de juiste volgorde in jouw ogen?

Groeten Erwin

PS: De optie om te BIOS nogmaals te flashen met dezelfde versie ivm eventuele corrupte flash, was dat ook nog een idee?

heb je wel de juiste driver voor de beeld kaart ?
download anders eerst de laaste beschikbaare driver voor jou kaart,
hier www.nvidia.com

Jazeker, ook al druk mailverkeer gehad met Nvidia, hebben me ook aan de juiste ( nieuwste ) drivers geholpen. Werkt dus ook niet..

Vraag hier ook eens of ze die bios willen posten, er staan van meer medions de bios en wie weet heeft iemand net die jij nodig hebt.

Vraag hier ook eens of ze die bios willen posten, er staan van meer medions de bios en wie weet heeft iemand net die jij nodig hebt.

Bedankt voor de tip!

Heb zojuist de BIOS opnieuw geflasht ivm eventueel 'omgevallen bitje' bij de eerste poging van een aantal weken geleden... Ga nu maar weer eens proberen de videodrivers te installeren en dan maar kijken of Vista start.

Mocht het probleem nog steeds blijven dan ga ik ook zeker die site even inschakelen ;)

Bedankt voor je hulp!

Opnieuw flashen van de BIOS heeft het probleem niet opgelost.... Ben nu bezig de Omega Drivers binnen te hengelen, kijken wat dat brengt....

Greetz Erwin

En maar weer eens een bericht... Ook de Omega drivers zijn niet de oplossing. Mijn systeem blijft hangen zo gauw ik een reboot doe, net als bij alle andere driver-versies. Heb nu als laatste redmiddel MSI een mail gestuurd of die mij ondersteuning willen bieden.

Ik heb mijn moederbord op hun site gevonden ( hoewel de codering iets afwijkt... ) dus nu is het de vraag of ze me willen helpen aangezien dit bord zeer waarschijnlijk als OEM is aangekocht en hun daar in principe geen ondersteuning in bieden.

Ga nu ook nog even een bericht plaatsen op de site die whisperTT aangaf, wie weet komt de hulp daar vandaan...

In ieder geval: iedereen enorm bedankt voor de hulp. Het was mijn eerste bezoek aan het helpmij-forum en ik ben echt blij verrast over hoe jullie hier met vragen omgaan!

Nogmaals: THNX IEDEREEN!

Greetz Scoobman

Medion MD-8820 Bios ( Deel 2 )

Hi,

In een ander topic ben ik prima op weg geholpen om een probleem met mijn BIOS te verhelpen... Helaas is e.e.a nog niet opgelost maar heb inmiddels wel mijn moederbord kunnen vinden op de site van MSI. Het gaat om het volgende moederbord:

http://global.msi.com.tw/index.php?func=proddesc&prod_no=1082&maincat_no=1&cat2_no=170&cat3_no=2

Nu heb ik een Phoenix Award BIOS-chip op mijn mobo ( zie gegevens onder aan dit bericht ) en de BIOS-drivers die MSI aanbied zijn AMI-Bios drivers. Is dit hetzelfde / compatibel met elkaar? M.a.w. kan ik deze BIOS-updates veilig gebruiken?

Uiteraard heb ik de huidige BIOS-file wel als backup dus in principe moet ik dan de BIOS toch weer naar een werkende situatie kunnen flashen indien de MSI-drivers ervoor zorgenb dat mijn systeem het niet meer doet? Of kan ik de BIOS ( of het systeem ) onherstelbaar beschadigen als ik een verkeerder BIOS-versie installeer?

Ik hoop dat de gebruikers van dit forum weer net zoveel wijsheid en info kunnen bieden als bij mijn vorige topic :D

Greetz Scoobman

Huidige BIOS-info:

BIOS Type: Phoenix-Award
BIOS Date: January 10th 2007
BIOS ID: 01/10/2007-P4M890-8237A-6A7L8M4CC-00-None
BIOS OEM: W7255M7 V3.06 011007 18:00:00 MEDIONPC - 6.00 PG

is er een speciaale reden voordat je die bios wil updaten ?
zo niet lekker zolaten dan want bij verkeerd flashen kan het moederbord onbruikbaar worden.

Zelfde reden als in mijn eerdere topic Virtuosa ( zie http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?p=2266387#post2266387

Probleem met BIOS vs grafische drivers is nog steeds niet verholpen ondanks de vele tips die ik via het forum hier heb ontvangen. Vandaar dat ik terug wil naar een oude BIOS-versie waarin ik de drivers wél normaal kon updaten.

Heb overigens de BIOS nogmaals geflasht ( in geval van corrupte flash ) maar heeft ook niet geholpen.... Ik heb overigens een mail gehad van MSI waarin zij aangeven dat ik inderdaad te maken heb met dit moederbord... Gaat er dus om of AMI-Bios en Phoenix Award hetzelfde zijn, oftewel: of ik die BIOS-drivers op mijn Phoenix Award kan installeren...

Greetz Scoobman

Laatst bewerkt:
Hoi !

M.i. maak je een denkfout !

OEM-producenten (zoals ook Medion) gebruiken weliswaar mobo's van derden (MSI, Foxconn, etc.), maar passen het BIOS aan, o.a. door toevoeging van een aantal strings: o.a RSDT- en SLIC-tables genaamd.

Kun je ook zien aan het logo als je op start !

Dat MSI AMI gebruikt en Medion Phoenix-Award maakt dit nog eens extra duidelijk, maar dat is geen regel.

Uiteraard kun je deze twee bios-versie's niet ongestraft door elkaar gebruiken.

Alleen geoefende hardware-experts kunnen die biossen uitlezen en evt. aanpassen.

Je bent dus gebonden aan het Medion-bios !

Evt. kun je terug flashen naar een vorige Medion-versie als die beter zou werken !

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan