Medion MD-8820, probleem met Nvidia na BIOS-update

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi !

Nog even ter aanvulling:

Met Everest Ultimate kun je onder Moederbord - Bios - ACPi het bios uitlezen en de verschillen zoeken !

Greetz,

Harry.

Ga ik Everest even opsnorren... Kijken hoever ik daarmee kom. Bedankt voor de tip!

Hoi Harry,

Dank voor je uitleg! Zal de zoektocht naar een werkende BIOS-versie dan maar opgeven ( kan mijn niet meer terug flashen... ) Heb al een bericht geplaatst op ander forum ( supermarktpc ) om te vragen of iemand een backup van zijn onaangepaste BIOS kan/wil maken en die naar mij sturen. Is dit uberhaupt mogelijk of zijn de strings die je noemt gekoppeld aan 1 specifieke PC?

greetz Scoobman

@Frisian: Bedankt voor het mergen :thumb:

Ik zit niet echt in de buurt Harry, zit in de buurt van Haarlem dus da's uurtje sturen naar Cappele... Zal die link van je bewaren, just in case. Beter 25 euro voor een werkende pc dan blijven balen over die ellendige drivers.

By the way: zou het mogelijk kunnen zijn dat Vista blijft hangen als de nieuwe drivers niet lekker over weg kunnen met firmware van de videokaart? Kortg gezegd: mijn videokaart = oude firmware + nieuwe drivers = mogelijk ellende ?

Greetz Scoobman

Hallo !

Uiteraard had de bios-update geen zin; als er een nieuw bios wordt uitgebracht wordt er aangegeven wat de verbeteringen zijn !

Maar goed: ik zou niet verder klungelen en meer kwaad dan goed doen: zorg voor het originele bios. zet dat erin, klaar !

Waarom je niet terug kunt flashen snap ik ook niet, want bij Award krijg je altijd de mogelijkheid het oude bios op te slaan.
Bovendien: die is toch gewoon te downloaden en in DOS te flashen ?

Wat je nu bedoeld met oude firmware en nieuwe drivers ??

De nieuwste Vista-drivers van de nVidia-site voor de 8500 draaien gegarandeerd 100 % met je videokaart, en begin s.v.p. niet ook het bios daarvan te flashen......!!!

Soms is er voor de veeleisende gebruiker een alternatief voorhanden, bijv. de Omega-drivers, maar zeker voor Vista moet dat niet nodig zijn.

Geef die paar euro's uit, beschouw het als leergeld, en verder.....never touch a running system.....

Greetz,

Harry.

Hoi Harry,

Heb een Medion PC ( Aldi dus... ) daat staan geen verbeteringen bij vermeld, aleen dat er een update is en that's it. Om die reden kan ik ook niet terug flashen, geen optie tot backup geboden en er schijnen Medion-strings ingebakken te zitten die essentieel zijn om het systeem te laten draaien. Kan dus niet zomaar nieuwe update van Award zelf erop zetten.

Wat ik bedoelde met firmware vs drivers: Of het zo kon zijn dat de videobios van mijn Nvidia dusdanog oud zijn dat hun nieuwste drivers problemen gaan opleveren...

De drivers van Nvidia ( welke versie dan ook ) zorgen voor problemen, ongeacht de versie van de driver. Alleen de meegeleverder versie werkt, andere niet.

De zoektocht naar goede medion bios geef ik op, je link bewaar ik... Maar om dit toch nog met een vraag af te sluiten: kan het ook gewoon simpelweg een defect in de kaart zijn? Dat deze wel op meegeleverde drivers draait meer niet op een ge-update versie?

Offff..... Kan het zijn dat mijn voeding te zwak is??? ( niet eerder naar gekeken :-( ) Zie nu dat de kaart minimaal een 350Watt voeding nodig heeft, mijn voeding in de PC is 300Watt

greetz Scoobman en een fijn weekend iedereen

Laatst bewerkt:
Hoi !

Voeding houdt inderdaad niet over, maar......bij een PC van een paar weken oud zou dit een garantie-item zijn !

Je kunt geen ander bios gebruiken dan door Medion aangeboden, maar daar kun je toch het originele bios downloaden en daarmee terugflashen in DOS ?

Je kunt wel degelijk Awardflash gebruiken: http://files.aoaforums.com/I2036-awdflash.zip.html

Hoe ga je je probleem nu oplossen, als ik vragen mag ?

Niet in de verleiding om je PC onder garantie terug te brengen ?

Medion doet niet zo moeilijk, naar mijn ervaring.

Greetz,

Harry.

Laatst bewerkt:
Hi!

Medion wil/kan me niet aan de originele BIOS helpen zoals die destijds is geleverd... Heb geen backup van de oude BIOS dus zie niet hoe ik dan terug kan flashen.....

Heb de PC nu iets meer dan een jaar dus ik weet niet hoe Medion tegenover garantie staat. Ben inmiddels wel goed ziek van het hele verhaal als ik eerlijk ben. Ik ga nog proberen de kaart in een andere PC te testen, kijken of de driverupdates dan ook voor problemen zorgen. Zo ja, dan is het de kaart... Zo nee, dan heb ik een serieus probleem.

Geen idee hoe ik dit verder moet oplossen. Ik denk tot in lengte van dagen met oude drivers blijven zitten...

Groeten Erwin

TOEGEVOEGD: Heb alle inwendige en uitwendige apparaten losgekoppeld om ze vermogen te besparen... Ook niet de oplossing. Probleem blijft bestaan....

Laatst bewerkt:
Hoi Harry,

Heb daar het probleem nog niet neergeled, daar wel gevraagd om een backupfile van een onaangepaste BIOS. Helaas daar nog geen reacties op gehad... Zal het probleem daar nu ook eens uitvoerig neerleggen en kjiken wat er verder uit komt. Bedankt weer voor de tip!

Groeten Erwin

EDIT: Probleem nu ook wat uitvoeriger neergelegd daar... Heb daar een topic gelezen waarbij een gebruiker een backup heeft gemaakt die ik nodig heb... Helaas werkt het PM systeem niet en kan ik die gebruiker niet benaderen.... Da's dan wel weer jammer

Laatst bewerkt:
Hoi !

Zoek je deze 1.11 (bio 7318.exe). versie

Zo ja, dan kan ik je er waarschijnlijk wel aan helpen via een klant die deze versie en dezelfde PC heeft.

Greetz,

Harry.

Hoi Harry,

Zou ik niet durven zeggen... Ik weet niet wat Medion in de BIOS heeft geplaatst... Weet wel dat deze PC in februari 2007 op de markt is gekomen. Als het dus eveneens een MD8820 betreft dan lijkt het me dat het om die versie gaat toch?

Top dat je me zo helpt!!!!!!!!!!!!

Groeten Erwin

PS: Ik mail Medion even om te vragen of ze kunnen bevestigen dat dit de standaard meegeleverde versie is....

EDIT: Medion geeft aan dat hun niet exact weten welke versie er destijds op het mobo is geinstalleerd.... Lekker handig. Maar als de PC uit dezelfde periode is en indien de BIOS onaangepast is dan lijkt het me dat we het hier over de juiste versie hebben......

Laatst bewerkt:
Hoi !

Ik zal een mailtje sturen naar de betr. klant en hem vragen z'n bios even op floppy te zetten en dan eaan mij te sturen.

Je hoort van me.

Greetz,

Harry.

Thnx Harry! Heb je ook al een gewone mail gestuurd met de gevraagde info... Laat me aub even weten of je die mail hebt ontvangen....

Groeten Erwin

Laatst bewerkt:
Mensen,

Ik ben al zeer geholpen hier op het forum, waarvoor ik dankbaar ben... Het probleem is op dit moment helaas nog niet verholpen... Ik ben nog steeds op zoek naar iemand die mij aan een backup van de orginele BIOS-file van de MD-8820 kan en wil helpen.

Wie o wie helpt me uit de brand...

Groeten Erwin

ik denk ook wel dat die bios niet helemaal in orden is.
de optie van harry is zekker de moeite waard om te proberen.
sorry voor de laate reactie had zelf een probleempje opgelopen.
dan zal je daarvoor echt even contact met medion zelf moeten opnemen en hun het probleem voorlegen.

Laatst bewerkt:
Probleem zat m toch echt in het moederbord..... De gebruikte VIA-Chipset maakt ruzie met Nvidia-kaarten.. Maar inmiddels is het probleem vrij rigoreus opgelost: Nieuw moederbord, nieuw geheugen, nieuwe videokaart, nieuwe voeding.. Enige wat er nog over is van mijn originele Medion is de TV-tuner en 1 DVD Drive :-)

Wonder boven wonder kon ik mijn Medion versie van Vista WEL gewoon gebruiken na vervanging van het mobo! Ondanks het gebrek aan de BIOS-strings!

Weet niet of het een trucje is maar dit heb ik gedaan:

Voor vervanging mobo eerst Vista SP1 gedownload naar exterene HD
Mobo vervangen
HD geformateerd
Muis, Keyboard en externe HD aangesloten ( verder géén randapparatuur )
Zorgen dat PC GEEN verbinding met Internet kan maken
Vista geïnstalleerd
SP1 geïnstalleerd vanaf externe HD
Internet weer in delucht gebracht
Laatste updates gedownload
Vista geregisteerd met de Medion Key

No problems!

Virtuosa en Harry: bedankt voor jullie hulp!

Wat mij betreft: Slotje dr op :-)

Groeten Erwin

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan