medion MD 9700 windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

Babette

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2001
ik heb Windows 7 gekocht en een nieuwe installatie gegeven over mijn oude XP op de medion. Prima verlopen alleen werkt de knop wireless aanzetten, niet meer. En die moet ik helaas gebruiken om mijn draadloos netwerk te dedecteren, Ik kan er dus niet meer draadloos mee online. De nieuwst drivers gedownload, maar ook die herkennen de knop niet. In de bios alles op enable gezet, maar het lampje wat moet branden, als je hem aanzet, werkt ook niet meer.
Ten einde raad mijn recover gepakt, wilde XP erweer opzetten, maar ook dat werkt nu niet meer. Omdat Windows 7 erop gezet is, kan ik de oude versie niet meer gebruiken,. Wie oh wie weet raad hoe ik die vervelende knop aan de praat krijg......

1 vraagje ziet windows je kaart?

want dan kan je hem toch ook aan zetten via de netwerk verbindingen kopje in het configuratie scherm

Gr.

Maarten-Jan

er staan geen gele vinkjes in apparaatbeheer en toch kan ik hem niet aanzetten! Helpdesk van Medion gebeld die adviseerde alle drivers opnieuw te installeren, wat ik al gedaan had. Volgens Medion moet hij wel onder Windows 7 werken.
Bij de installatie van de Launch Manager, geeft hij wel de hotkeys weer, maar NIET de wireless Key.........Overigens geeft hij daar als fout: besturingssysteemsectie niet gevonden in INI bestand (I Pro Inst.ini)
Wie o wee weet raad?

Laatst bewerkt:
Ik heb net hetzelde probleem,uren heb ik al zitten zoeken en zowat alles uitgeprobeerd maar mijn Wlan werk niet. Launch manager heb ik al op alle mogelijke manieren geinstalleerd maar vergeet het. Geen idee hoe ik die vier knoppen rechts aan de praat moet krijgen onder windows 7. Iemand pleassssssssssssssse

er staan geen gele vinkjes in apparaatbeheer en toch kan ik hem niet aanzetten! Helpdesk van Medion gebeld die adviseerde alle drivers opnieuw te installeren, wat ik al gedaan had. Volgens Medion moet hij wel onder Windows 7 werken.
Bij de installatie van de Launch Manager, geeft hij wel de hotkeys weer, maar NIET de wireless Key.........Overigens geeft hij daar als fout: besturingssysteemsectie niet gevonden in INI bestand (I Pro Inst.ini)
Wie o wee weet raad?

Probeer het zo eens:

In Apparaatbeheer de Netwerkadapters uitschakelen = rechts aanklikken > in het opengevouwen menu Uitschakelen aanklikken > daarna Uitschakelen bevestigen.

Nu PC/laptop uitschakelen en daarna opnieuw starten.

In Apparaatbeheer nu de Netwerkadapters weer Inschakelen - zoals boven aangegeven.

Hoop, dat het bij jou ook werkt.

helaas.....

dank je voor het meedenken, gelijk je advies opgevolgd, maar helaas........verder geen enkele foutmelding, alleen die knop voor het aanzetten van het draadloos online komen, werkt niet........wat zou dit toch kunnen zijn......

dank je voor het meedenken, gelijk je advies opgevolgd, maar helaas........verder geen enkele foutmelding, alleen die knop voor het aanzetten van het draadloos online komen, werkt niet........wat zou dit toch kunnen zijn......

Heb je wel verbinding met een vaste aansluiting ?

nee, ook niet, want hij pakt de drivers voor windows 7 niet.

De probleemoplosser geeft de volgende oplossing: de wireless dient ingeschakeld te worden via de knop op je pc.... Tof dat net die niet werkt wegens geen drivers...Bestaat er geen andere mogelijkheid?

ps met een netwerkkabel kan ik wel online.

De probleemoplosser geeft de volgende oplossing: de wireless dient ingeschakeld te worden via de knop op je pc.... Tof dat net die niet werkt wegens geen drivers...Bestaat er geen andere mogelijkheid?

ps met een netwerkkabel kan ik wel online.

In dit geval zou je naar Windows 7 Upgrade Advisor kunnen gaan, de Advisor downloaden en installeren en aan de hand van de resultaten bekijken , welke driver(s) nodig zijn.

(Tenminste , wanneer deze Advisor ook werkt op Windows 7) :confused:

http://www.microsoft.com/windows/windows-7/get/upgrade-advisor.aspx

Laatst bewerkt:
Hoi !

Tot m'n verbazing lees ik hier dat het @TS gelukt is Win XP te updaten naar Win 7 (!?!?)

Dan is er maar een oplossing: alles eraf gooien, formatteren, en Win 7 opnieuw installeren.

Als je internetverbing hebt na de installatie (kabel) zal Win 7 direct de ontbrekende drivers via update's binnen halen.

Lukt dat niet (heb ik nog niet meegemaakt) download dan de benodigde drivers voor Vista van de site van de fabrikant, en installeer die via het tabblad comptabiliteit.

Greetz,

Harry.

Ik heb een Laptop 42200 en heb hetzelfde probleem.
Na het installeren van Windows 7 kan ik niet meer die sneltoetsen aan de linkerkant van het toetsenbord gebruiken. Weet er iemand of er al software is om deze voor Windows 7 wel te installeren?

Hoi !

Gewoon de Vista-drivers downloaden en die installeren m.b.v. het tabblad Comptabiliteit in eigenscahppen.

Greetz,

Harry.

En waar kan ik die Vista drivers vinden?
Hiervoor stond er XP op de laptop. Op de site van Medion zie ik bij model MD42200 ook enkel maar updates tot XP en niet verder... :-(

mvg
Hans

Hartelijk dank Harry!

Ik had ervoor al eens proberen te installeren op de normale manier en dan volgende de 'administrator'. Dan heb ik jou uitleg gevolgd en inderdaad, na eerst de launch manager te uninstallen en dan via 'compatibiliteit' de launch manager terug te installeren, is het uiteindelijk gelukt!

duizend maal dank!

mvg
Hans

@damiancoolboy
Het topic is van 2009!
Je mag zelf een topic aanmaken want deze gaat dicht.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan