medion md8800 bios checksum error

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcelkok724

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2003
Ik heb hier een medion md8800 van bijna 4 jaar oud, als ik opstart gaat alles goed, zodra buroblad aan het opstarten is gaat het mis.

je hoort een ratelende piep toon komen vanuit de pc kast (dacht zelf eerst aan lege batterij van het moederboard?) Het klinkt in ieder geval als een soort alarm en niet als een overleden harde schijf, net kreeg ik na de vijfde keer proberen ook foutmelding op het scherm, 4 keer daarvoor was het alleen een piep met zwart scherm.

Zie foutmelding op foto hieronder (kreeg foto niet in bericht dus excuses)

p1110360.jpg

[img=http://img252.imageshack.us/img252/7088/p1110360.jpg]

heeft het zin om mijn ghost image terug te zetten, dit lost alles namelijk wel het snelste of is dit echt een hardware probleem??

Ik heb overigens niet eens een a floppy drive

Voor zover ik kan zien is je toetsenbord niet ingeplugd of defect, dan wil een pc ook wel eens niet verder opstarten.
Wat de floppy betreft heb je iets veranderd in het bios zodat er wel naar gezocht word ?

.

Laatst bewerkt:
heb nieuwe batterijen in toetsenbord gedaan geen verbetering start nog steeds op tot buroblad, als je iets doet of muis beweegt boem beeld zwart en die pieptoon.

Ik heb niks in de bios aangepast of andere rand apparatuur aangesloten. Als ik pc inmiddels op start gaat hij al piepen als ik hem aanzet, zelfs met alle randappartuur los.

Kan het niet die batterij van moederboard zijn pc is 4 jaar oud en draait zeker 16 uur op een dag

ok heel vaag met andere muis lijkt probleem weg, even alle randapparatuur er aan hangen en weer opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan