medion pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Scratch

Gebruiker
Lid geworden
19 aug 2007
Berichten
345
hallo,
waarschijnlijk is mijn moedebord doorgebrand en moet ik dus een nieuw moederbord kopen.
ik weet alleen niet welke socket het is en kan dus zo ook geen moederbord kopen zondat dat ik dat weet.

het gaat om een medion pc en het type is: med mt 261a

dus wie kan mij zeggen welke socket dit is?

greetz
 
Wat is het probleem ?

Doet ie helemaal niks meer ?
 
hallo,
waarschijnlijk is mijn moedebord doorgebrand en moet ik dus een nieuw moederbord kopen.
ik weet alleen niet welke socket het is en kan dus zo ook geen moederbord kopen zondat dat ik dat weet.

het gaat om een medion pc en het type is: med mt 261a

dus wie kan mij zeggen welke socket dit is?

greetz

Op google vind ik niet direct iets. De pinnetjes tellen van je cpu of de gaatjes van je socket en dan weet je het :rolleyes:!!. Als je een foto van je socket of onderkant cpu maakt zal iemand hem wel herkennen.
 
En dan is het nog maar de vraag of er een ander moederboard in past.

Tenminste dat probleem heb ik zelf ondervonden na een schoonmaakbeurt van mijn oude pc. Ik statisch, kast op vloerkleed en dat in combinatie met een stofzuiger..... Poef.

Dus op naar de winkel om er vervolgens achter te komen dat een ander moederboard neit zou passen. Te kleine ruimte, plaatsen van de busjes op verkeerde plaatsen. Paste voor geen meter. Had gelukkig nog een andere kast, maar toch. Niet een probleem waar je mee wilt zitten als je al een nieuw board aanschaft.

Kort maar krachtig, goed kijken of een ander board gaat passen in jou kast als deze inderdaad overleden is.
 
Hallo

Hoe kom je tot deze .... conclusie ...."waarschijnlijk is mijn moedeRbord doorgebrand "

Het zwakste punt bij de medion p.c.'s = tot op heden n.l. nog steeds de koeling systeemkast , met als logisch gevolg , dat de voeding alle warmte krijgt te verwerken .

--> defekte p.supply (rimpel ,daar de condensatoren uitgedroogd zijn ..)

Mits je geen symptomen van defekt vermeld , kunnen wij enkel .....

Indien ik dus een suggestie mag doen ... is de betrokken voeding al eens "uitgetest" d.m.v. multimeter , of ... op een andere p.c. ??

Peter
 
Precies mijn idee, vandaar mijn eerdere vraag:thumb:
 
hey,
De pc is van een vriend van me dus en ik probeer hem even te helpen.
Zijn buurman weet ook veel van computers en die zij dat het moederbord kapot was.
Wanneer hij de pc aan deed ging de voeding blazen maar voorderest gebeurder der niks.
Dus hij zij dat het moederbord stuk was...
De pc ging stuk toen de vader van een vriend van me iets in de USB aansluiting deed en toen was het poef... uit.

verder op die site waarvan iemand vna het forum dacht dat dat de pc was is niet zo want het is een 3ghz en hij heeft een AGP videokaart.

greetz
 
Laatst bewerkt:
Ik zou toch inderdaad even de voeding controleren en/of even een andere proberen. Grote kans dat dat het probleem is.
 
dat is hem neit aangezien hij een agp videokaart heeft en een 3 ghz processor...

wanneer ik de boel aansluit en de pc aandruk gaan alle koelders draaien van de processor, voeding en de videokaart.

De hdd slaat ook aan maar verder gebeurt er niks dus ik weet het niet meer...

greetz
 
Hoi !

Tweede tabblad: Service en ondersteuning, bellen en s/n intrommelen als er om gevraagd wordt.

Greetz,

Harry.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan