medion problemen bij opstarten??

• Onderwerp starter Onderwerp starter ggti
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ggti

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2008
hallo, ik heb me net maar ff aangemeld, want snap er niks meer van.

ik heb dus een medion computer (durf het niet zeker te zeggen maar volgens mij een mt314?) is nou ouder dan 3 jaar.
en nou heb ik elke keer als ik op start dat ie wel laad, dan komt de windows balk ervoor met een groen lopend balkje, dan springt ie op zwart.
de ene keer (heel soms) springt ie door naar windows, maar heel vaak blijft ie hangen in het zwarte beeld en dan kan ik ook niks meer.

start ik hem opnieuw op dan krijg ik het zelfde probleem weer.

wie weet wat het kan zijn? ik durf hem niet meer op nieuw op te starten omdat ik soms wel uren bezig ben om hem weer aan de praat te krijgen.

heb wel een beetje verstand van computers, maar daar is dan ook alles mee gezegd.

groeten esmond (super site trouwens)

hmm vraag he, wie snapt er iets van die temperatuur meting van speedfan??????

zat net ff te speuren en heb speedfan gedownload, en er staat 1 temperatuur op 128 graden :shocked:

hoe weet ik nou wat wat is.......?

mvg

heb het ff na gelezen, maar kan er niets van terug vinden, die van mij geeft ik weet niet hoeveel temperaturen aan.

hahaha zo computer technisch ben ik net niet

Hou er even rekening mee, dat iedereen hier vrijwillig helpt. Binnen een paar uur een berichtje achter laten, zoals je nu hebt gedaan is niet echt gewenst.;)

De link die ik gaf, geeft een duidelijk stap voor stap uitleg hoe je Speedfan moet gebruiken en instellen.

Laatst bewerkt:
oh sorry is niet mijn bedoeling, maar mijn computer wil op nieuw opstarten om de updates te installeren, maar als ik hem uit zet krijg ik hem niet zo aan.

maar goed wacht geduldig af, van die speedfan snap ik weinig, die van mij geeft hele andere waardes aan.

nogmaals excuses :o

Uitzetten of opnieuw laten opstarten zijn twee verschillende dingen. Als Windows updates vraagt om opnieuw op te starten, moet je dat Windows updates laten doen. Als de pc weer opgestart is, zullen bepaalde Windows updates geinstalleerd worden.

ja ok, maar dan heb ik het zelfde probleem, dan blijft ie ook weer vast zitten.

zat al ff hier rond te kijken of ik misschien iets met die bios kan doen ofzo, of er misschien iets kapot is of dat er fouten kunnen zitten.
zoek nog wel ff verder.

in ieder geval bedankt :thumb:

Ik denk dat je het eerder bij je besturingsysteem moet bekijken, dan in het Bios. Het Bios wordt niet aangepast door updates van Windows.

nee ok, maar dacht dat ik misschien daar kon zien of er fouten ofzo in de computer zitten.

heb de besturingen al nagekeken (op mijn manier :o) maar heb het idee dat er wat niet helemaal zuiver is aan deze computer.
heb alles er ook al een keer op nieuw opgezet met de originele cd maar word niets anders.

dacht dat er een manier was om te kijken of de bios, moederbord of iets dergelijks nog goed zijn.

sorry hoor, heb op dat punt niet zo heel veel verstand van, maar goed heb al zoveel geprobeerd dus hij kan alleen maar helemaal kapot gaan ;)

Misschien is het handiger iemand er bij te nemen die wat meer verstand heeft van computers. Als ik het zo allemaal lees, kan het probleem wel eens hardware matig zijn.:(

hoe bedoel je dat precies? je bedoelt een moederbord bv?

Kunnen zo een aantal dingen zijn. Het geheugen, je voeding, je moederbord of je videokaart.

Het is moeilijk te zeggen, zonder een foutmelding of iets dergelijks. Ik neem aan dat je geen Bios piepjes(error beeps) te horen krijgt?

euh ja als ie heel veel moeite met laden heeft dan piept ie er best op los........

volgens mij ga ik er niet vrolijker op worden ofwel?... ;)

Oke, kun je ook aangeven hoe de piejes klinken?
kort, lang of door elkaar of bijvoorbeeld 2x kort 1x lang?

pff das een goeie, de ene keer doet ie het wel en dan weer niet, en heb er eerlijk gezegd niet op gelet.

het zijn wel dezelfde lengte piepjes en snel achter mekaar, maar durf niet te zeggen lang of kort. denk een halve seconde ofzo

Is eigenlijk wel belangrijk, hiermee kunnen we proberen te achterhalen wat je storing is.

oh ok, das grappig, nog nooit van gehoord.

zal het wel ff in de gaten houden als ie het weer doet.

denk dat het snel een nieuwe computer word als ik dat zo hoor.:(

als ik weer wat meer weet laat ik het wel weten.

in ieder geval heeel erg bedankt voor je tijd en hulp
echt super en nogmaals sorry van het begin.

hallo, heb vandaag 2 keer achter elkaar een piep gehoord van de zelfde lengte, weet niet of dat wat zegt?

maarrrr heb vandaag met medion gebeld en deze beste man kon me toch iets verder helpen dan die vrouw die ik de vorige keer aan de lijn had.
na vele dingen wat hij mij aanraadde en ik al gedaan had, kwam hij erop om alle stekkers eruit te trekken en alleen van de harde schijf erin laten zitten.
dan 1 voor 1 erin drukken en opnieuw opstarten.

na 26 keer starten blijft ie het doen en alle stekkers zitten er weer in.
maar waarschijnlijk is mijn bluethooth kapot, nou weet ik dus niet waar die stekker zit....

maar ben al weer blij genoeg dat ie het tot nu toe doet. :D

groeten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan