medion van aldi (windows vista)

Status
Niet open voor verdere reacties.

gethez

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2007
hey,

ik heb al veel problemen gehad met een medion akoya 2180 gekocht in den aldi...
we hebben hem al eens moeten formateren omdat ie geblokkeerd was...(tot daar aan toe...)

maar nu doet ie raar als er (vermoed ik) zogezegd oudere cd-roms worden ingestoken
die niet voor vista bestemd zijn ...
hij begint ineens over crash dumping enzo...
weet iemand of dit klopt en wat het probleem zou kunnen zijn??
dit was niet de eerste keer, nu kwam het probleem voor bij het installeren van een printer
(deze was wel vista proof)

(dus zo een blauw scherm met vanalle dingens op , problem detected en windows has been shut down to prevent damage to your computer)

Niet echt heel duidelijke info :confused: crash dumping enzo, blauw scherm met van alles erop. We hebben helaas geen glazen bol waarin we de errors kunnen nakijken, wees eens wat specifieker!

Overigens lijkt het me erg sterk dat je die errors krijgt omdat je cd-roms niet 'vista-proof' zouden zijn

ik heb de raad opgevolgd van enkelen op dit forum die ook een pc van den aldi gekocht hebben en dat is bullguard uninstalleren...

hij draait (voorlopig toch ) zonder problemen...

nu heb ik wel een vraagje over de laptop zelf...
als ik op de powerknop druk gaat ie automatisch in slaapstand...
hoe kan ik dit veranderen dat zodat zodra ik er op druk dat ie ook daadwerkelijk uit gaat...?
(of zoals bij xp de drie mogelijkheden toont; standby, uitschakelen en opnieuw opstarten)

want hem in slaapstand zetten kan ik wel liever via het startmenu zelf doen....

Via Config-scherm - Energiebeheer kun je instellen wat de laptop moet doen bij klep dicht/aan-uit knop etc.

hey het is gelukt, dank je.... kwas al een tijdje op zoek...

nog één vraagje: wat is het verschil tussen sluimerstand en slaapstand???

Tsja, dat vraag ik me ook iedere keer af. Bij de een worden de schijven en monitor uitgeschakeld om zo energie te besparen; maar je kunt met een druk op een toets/muis weer terugkeren naar 'normaal'. Bij de ander wordt je volledige werksessie weggeschreven in het geheugen en wordt de computer daadwerkelijk afgesloten. Als je m dan weer aanzet hoef je niet de hele pc opstarten, maar herstelt hij de sessie. Dat zie je dan aan een witte balk onderin het scherm die gevuld 'wordt'. Ik kan ze alleen nooit uit elkaar houden... :o

Probeer het eens zou ik zeggen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan