medium ontkoppeld (asus, windows 7)

Status
Niet open voor verdere reacties.

obinho223

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 dec 2015
Hallo,

Vorig week heb ik mijn laptop naar de maker gebracht omdat ik problemen had met mijn oplader. Nu is dit verholpen en heb hem donderdag weer opgehaald.

Toen ik de laptop weer aandeed wou deze niet verbinden met het internet (er staat een rood kruis door mijn netwerkicoon heen. Nu heb ik gezocht op uitvoeren》cmd 》ipconfig en daar staat wel 6x dat mijn medium ontkoppeld.
Ik vraag me af hoe dit heeft kunnen gebeuren, aangezien toen ik de laptop naar de maker bracht er nog niks aan de hand was.

Weet iemand hoe dit opgelost kan worden?

Met vriendelijke groet,

Robin.

Probeer eens het volgende: met linker muisknop op het internet-icoontje rechtsonder op de Taakbalk klikken en dan drukken op "Problemen oplossen"

Als het een wifi-verbinding betreft, kijk dan ook of wifi wel aanstaat. Vaak is dat een toetscombinatie of een speciaal knopje (zie documentatie).

Laatst bewerkt:
Ik ga hier van een bedrade verbinding uit.
a. Probeer die laptop eens bij iemand die bedraad werkend Internet heeft, waarbij je zijn/haar netwerkkabel gebruikt. Dit om uit te zoeken of de oorspronkelijke netwerkkabel kapot is of niet.
b. Indien a. niets oplevert, dan moet het iets op jouw laptop zijn. Kijk na of de netwerkadapter is uitgeschakeld. Dit kan op 2 plaatsen (in deze volgorde checken):
Apparaatbeheer = devmgmt.msc
(onder Netwerkadapters)
Netwerkverbindingen = ncpa.cpl
c. Kijk in de BIOS van de laptop na of de Ethernet adapter wel geactiveerd is.

Indien bovenstaande niets oplevert om aan te passen dan zou ik denken dat de bedrade netwerkaansluiting op de laptop fysiek nu kapot is (probleem op moederbord, beschadigde danwel gekruisde pennetjes etc.). Dan even contact zoeken met de reparateur, om na te gaan of hij daarvoor verantwoordelijk is.
Stel dat het niet meer te repareren zou zijn, dan kun je evt. een USB netwerkadapter aanschaffen, zoals de Eminent EM1017

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan