Goedendag, op mijn nieuwe acer aspire, windows7 doet zich een raar probleem voor: bij het opstarten van de pc krijg ik geen vaste kabel verbinding met internet. de lan (realtekPCIe GBE) meldt zelfs "geen ethernetkabel aanwezig of beschadigd". Die kabel heb ik echter gecontroleerd en doet het op mijn oude xp prima. vervolgens bleek de kaart het ook te doen als ik mijn router (boven op de kast) HANDMATIG UIT/AAN ZET. dan gaat de kaart identificeren etc. en vervolgens verbinding. Na het uitzetten van de pc of slaapstand wederom hetzelfde probleem: geen ethrenetkabel etc. en iedere keer op de kast klimmen is niet handig ..
Als ik nu ipconfig gebruik zie ik vervolgens staan: "medium ontkoppeld". mijn vraag is nu: door wie of wat gebeurd dit, kan ik dit (softwarematig) veranderen??
ik heb al de nieuwste drivers geinstalleerd. de bios is up to date en het programma Bonjour (wordt vaak genoemd) heb ik niet.
Als ik nu ipconfig gebruik zie ik vervolgens staan: "medium ontkoppeld". mijn vraag is nu: door wie of wat gebeurd dit, kan ik dit (softwarematig) veranderen??
ik heb al de nieuwste drivers geinstalleerd. de bios is up to date en het programma Bonjour (wordt vaak genoemd) heb ik niet.