Mee denkers gevraagd

Status
Niet open voor verdere reacties.

harmen__666

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 jul 2002
Berichten
1.975
Hallo mensen,


Het leek mij wel eenleuke uitdaging het bootlogo van 2000 te veranderen in een leuke foto.

Ik kwam een leuke site tegen met duidelijke uitleg, voor de beginnende hacker :)
Namelijk http://www.littlewhitedog.com/reviews_other_00027.asp

Ik heb alle stappen zo goed en zo kwaad als ik kon opgevolgt maar ik loop vast bij stap 8.

Dan volgt de foutmelding (zie bijlage)

Zijn er mensen die het leuk lijkt dit is uit te proberen?
Ben erg benieuwd of het bij jullie ook op dit punt vast loopt. Misschien is er ook wel iemand die iets kan opmaken uit de foutmelding
Je hebt nodig een proggie als photoshop en resource hacker. (snel te downloaden via gegeven link)

Of is er iemand met een andere methode?

Alvast bedankt voor het meedenken!

(het zal is wel in 1x goed gaan met de bijlage :( )
 
Laatst bewerkt:
I know maar ik zit nog altijd te ploeteren als ik even niet met bytes en bits etc ben bezig geweest......... :(
 

Bijlagen

  • foutmelding1.jpg
    foutmelding1.jpg
    5,2 KB · Weergaven: 27
Laatst bewerkt door een moderator:
'k ga wel us ff bezig...je hoort het z.s.m. :)
[edit]tot nu toe nog geen errors...ik ga nu ff rebooten om te kijken of het heeft gewerkt[/edit]

[edit2] hij werkt perfect hoor :) [/edit2]
 
Laatst bewerkt:
'k snap niet waarom ie het bij jou niet doet...
ik heb alle stappen gevolgd die daar stonden, en hier doet ie het perfect :) :thumb:
 
Ik heb de van de bijlage een JPG gemaakt ipv een bmp, scheelt meer dan 85kB
 
GRRRRRRRRRRR het zat er dik in.

De enige stap waarvan ik niet zeker weet of ik stap 5 wel goed heb gedaan. Want wat is dit "RLE Compression enabled"??
Ik zal het is gaan proberen met het voorbeeld wat zij geven.

Wel leuk dat het bij jou wel werkt.....


Ik ga er nog mee verder en ik laat wel horen of het bij mij ook gaat lukken. De twijfel of het aan mij lag is iig bevestigd
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door Tiborv
Ik heb de van de bijlage een JPG gemaakt ipv een bmp, scheelt meer dan 85kB
(meer zal wel maar moeten zijn of niet? En is de kwaliteit daardoor beter?)


En ook bij jou werkt het dus?

sjonge dit kan ik niet uit staan...
 
Geplaatst door harmen__666
GRRRRRRRRRRR het zat er dik in.

De enige stap waarvan ik niet zeker weet of ik stap 5 wel goed heb gedaan. Want wat is dit "RLE Compression enabled"??
Ik zal het is gaan proberen met het voorbeeld wat zij geven.

Wel leuk dat het bij jou wel werkt.....


Ik ga er nog mee verder en ik laat wel horen of het bij mij ook gaat lukken. De twijfel of het aan mij lag is iig bevestigd
bij stap 5 heb ik die sample gebruikt...ik heb nu eentje van die site erop...misschien kan het daar aan liggen
zij gebruiken overigens irfanview...misschien moet je die eens proberen?
 
Yes ik ga het ook eerst is proberen met dat charming sample..........

Zit helaas niet thuis nu nog 1,5uur geduld.............
 
He! Ik heb precies dezelfde fout! Hij geeft ook een adress violation!
Ik ga wel ff knutselen en anders hoor ik het wel.
 
Hey, ik ben het ook aan het proberen maar ik zit bij stap vier, als ik dan op 1 druk dan zie ik alleen maar zwart....... niet het windows teken. Misschien komt het omdat ik windows xp heb? Hoe moet ik het dan doen, kan iemand mij helpen?
 
Ik denk dat ik de reden gevonden heb:
Door een fout maakte ik een niet 16 kleuren BMP dr in, die pakte hij goed. Maar zodra ik m 16 kleuren maakt geeft die die foutmelding. Ik ga nog ff verder speuren voordat ik me ga bezatten!
 
OPGELOST!
Wij hebben het .bmp filetje gemaakt met PS, en die voegt waarschijnlijk iets aan de header van de file toe die deze foutmelding geeft. Maak maar een .bmp met het progje infranview wat ook op die website staat en je zult zien dat het lukt! Bij mij doet ie ut!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan