• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Meedere drop down menu's incl. onafhankelijke

Status
Niet open voor verdere reacties.

koenexcellus

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2022
Goedemiddag Allemaal,

Ik ben bezig met het maken van een formulier om een machine uit te rekenen met verschillende opties die je er aan toe kan voegen.

Ik heb een drop down menu gemaakt voor de keuzes van aandrijving.( Diesel, LPG & Elektrisch)
Vervolgens kom ik bij het volgende drop down menu om te kiezen wat voor machine het moet zijn. Deze bestaat uit Gegevens > Gegevensvalidatie > Lijst > Bron "=INDIRECT($B$1)".
Nu kom ik bij het 3de drop down menu dit is de eerste optie die we op de machine kunnen zetten in dit geval de banden aan de voorkant. Deze heb ik op dezelfde manier gedaan als de 2de:Gegevens > Gegevensvalidatie > Lijst > Bron "=INDIRECT($B$2)".

Nu heb ik alleen het volgende probleem.
De 2de optie die moet worden gekozen zijn de banden aan de achterkant. Alleen als ik deze op dezelfde manier doe als de voorbanden komen alleen weer de opties van de voorbanden.
Ik heb de tabellen namen gegeven. Maar ik krijg het niet voor mekaar om de juiste achterbanden die bij de machine kunnen in een drop down te krijgen.

Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen.

Bijlagen

Tabel 12 (E12:E14) naam veranderd in
Code:
Prins__Boxer__III__1.5
validatie cel B3 veranderd in:
Code:
=INDIRECT(SUBSTITUTE(B2;"_";"__"))

Bijlagen

Nu heb ik natuurlijk nog meer opties die ik moet gaan toevoegen, ik kom er alleen niet helemaal uit hoe die formule werkt de "=INDIRECT(SUBSTITUTE(B2;"_";"__"))" zou je mij deze kunnen uitleggen?

De tabel met banden voor heet: Prins_Boxer_III_1.5 (1x underscore _ )
De tabel met banden achter heet: Prins__Boxer__III__1.5 (2x underscore __ )
De substitute formule veranderd 1x underscore in 2x under score
Zo kun je dus de indirecte formule naar dezelfde cel verwijzen en toch 2 tabellen gebruiken.

Dus stel ik kom bij de volgende optie dan moet ik de naam aanpassen naar 3 x underscore Prins___Boxer___III___1.5
En wordt de formule =INDIRECT(SUBSTITUTE(B2;"_";"___"))

Ja, als het over dezelfde celverwijzing gaat waar Prins_Boxer_III_1.5 in staat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan