• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

meedere uurlonen binnen een urenverantwoording

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ramsus

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 apr 2015
Beste,

zojuist ben ik een urenverantwoording aan het schrijven voor me zelf m.b.v. VBA.

De uren optellen etc is me goed gelukt. nu wilde ik persoonlijk ook graag weten hoeveel ik die week/periode verdient heb, m.b.v. een automatische berekening met mijn uurloon. Echter is het zo dat ik per jaar 3 verschillende lonen heb:
1. Mijn begin loon,
2. als ik jarig ben krijg ik opslag
3. als mijn contract verlengd wordt krijg ik opslag.

In totaal krijg ik 2x opslag, waardoor ik 3 lonen heb.

Op de hoofdpagina heb ik de tabel: Uurloon. Hiernaar laat ik in de overige tabbladen (langs de uren) doorverwijzen. Maar nu het probleem.
Als ik 1 cel laat vermenigvuldigen en ik pas dat veld laterna aan, dan wordt het bij alles aangepast.

Ik moet dus aan de hand van automatische datum herkenningen mijn loon laten berekenen.

Ik had als volgt in gedachten.

Als ik op de homepagina de datums neer zet van:
Contractdatum
Geboortedatum
Deze vervolgens laat uitrekenen in welke week dat is, dan kan ik aan de hand met ALS gaan vergelijken en zo het gewenste uurloon gebruiken.
Maar is er een mogelijkheid dat ik gewoon mijn geboortejaar kan pakken i.p.v. mijn verjaardag in het huidige jaar?

Bijvoorbeeld: 01-08-1995 ipv 01-08-2015

Mijn excuses voor het lange verhaal, maar ik hoop dat het op deze manier duidelijk is.

Met vriendelijke groet,

Ramsus

Ramsus,

Het lange verhaal is het probleem niet, maar je hebt geen voorbeeld bestand toegevoegd en je kunt
van ons niet verwachten dat wij die wel even voor je bouwen.

Veel Succes.

Bekijk dit eens
1 tabblad voor alle periodes zou ik je adviseren

Alleen even voor periode 1 en 2 gemaakt.

Bijlagen

Beste popipipo,

Dit was zoon beetje wat ik bedoelde. Correctie. Precies wat ik bedoelde.
Natuurlijk dien ik zelf de opmaak te maken zoals ik in mijn hoofd heb.

Betreft jouwn tip:
Dat is opzich ook een goed plan.
Dat ga ik ook even uitvoeren en dan kijken wat het makkelijkste werkt.
Verder had ik dan nog de vraag m.b.t. jouwn voorbeeld. Jij hebt bij 1 tabblad links: 1 2 3 en 1 2 staan met plusjes en minnetjes. Hoe kan je zoiets maken en indelen? Dit heb ik nog nooit gezien maar het lijkt me heel functioneel.
De naam van die functie is ook eventueel genoeg zodat ik dat zelf kan opzoeken etc.

Met vriendelijke groet,

Ramsus

zelf kan opzoeken
Onder tabblad 'data' en dan 'group'
Dit zijn de engelse termen de exact nederlandse weet ik niet.

@plongske
Bedankt voor de aanvulling.

Beste,

Ik heb na wat testjes het bestand aan moeten passen. het =max =min werkte niet helemaal. Dit heb ik veranderd naar:
=DATUM(N16;MAAND(M18);DAG(M18))

Nadat dit aangepast is, werkt het uurloon niet meer helemaal. Zo pakt die niet meer bij de juiste datum het gewenste uurloon.
Zouden jullie een kijkje kunnen nemen in het bestand?

Met vriendelijke groet,

Ramzi Mons
Bekijk bijlage Uurloonverantwoording Helpmij.xlsm

Het gaat fout omdat de volgorde in kolom N niet oplopend is
Zet deze oplopend het het probleem is verholpen.

Beste,

Bedankt voor de reactie.

Oke, dan is dat het probleem. Maar nu heb ik dan de volgende vraag. Omdat soms het contractdatum en geboortedatum verschillend is, hoe kan ik dit dat oplopend laten lopen?
Ik was al aan het denken aan een extra tabel? en die overlaten kopieren naar het huidige tabel in de juiste volgorde?

Bij voorbaat dank

Met vriendelijke groet,

Ramsje

Ik denk dat het gewoon handmatig 1 keer veranderen voor niet al te veel problemen zorgt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan