meekijken op beeldscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

David2

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 sep 2006
hallo, ik zat met een vraagje;

ik heb een pc met windows xp home edition. is het mogelijk om met een programma'tje precies hetzelfde zien wat die ander ook op zn beeldscherm ziet? ik heb weleens van een vriend gehoord dat het 'slachtoffer' dan een programma'tje moet installeren, maar hoe werkt dit precies?:rolleyes:

Bedoel je niet gewoon remote control? Kijk 's op www.realvnc.com. Het "slachtoffer", in meer technische benaming: de server, heeft dan een serverprogrammaatje draaien waar een ander, een client, op kan inloggen. Je kunt dan over de schouder meekijken op een andere pc. Bedoel je dat?

Bedoel je niet gewoon remote control? Kijk 's op www.realvnc.com. Het "slachtoffer", in meer technische benaming: de server, heeft dan een serverprogrammaatje draaien waar een ander, een client, op kan inloggen. Je kunt dan over de schouder meekijken op een andere pc. Bedoel je dat?

ik bedoel dat ik precies hetzelfde kan zien wat degene doet. bijvoorbeeld ik zit in haarlem en hij in amsterdam en ik kan precies zien wat ik bedoel snap je? bn niet zo goed in uileggen:o

Ik denk dat je precies bedoelt wat ik dacht. Probeer RealVNC maar 's. Zelf gebruik ik het al jaren op mijn eigen netwerk en zelfs via internet op andere pc's buiten mijn netwerk. Let wel: op je eigen netwerk installeren is niet zo moeilijk. Misschien dat je firewall even ingesteld moet worden. Wil je via internet op andere pc's dan zullen er modems en routers moeten worden ingesteld om de boel te laten draaien. In geval van RealVNC moet bijvoorbeeld poort 5900 open worden gezet en in doorgeluisd (forwarden) naar router of pc.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan