"meekijken"

Status
Niet open voor verdere reacties.

hendricus

Verenigingslid
Lid geworden
4 mrt 2002
Ik heb de computers van mijn kids in een netwerkje gehangen via een router (alle pc's draaien op win xp).
Is er een manier om "mee" te kijken met wat zíj doen als ze on line zijn? Ik ken scholen die een prog gebruiken om internetten van de schoolkinderen te controleren. Weet iemand wat dit voor prog is? Of een vergelijkbaar iets?
Bij voorbaat dank.

Je kunt remote administrator (remote admin of radmin) gebruiken hiervoor.
Op de pc van de kids kun je dit instellen dat het progje met windows mee opstart, en niet zichtbaar is op de taakbalk.
Op je eigen pc kun je (zelfs in veilige modus) meekijken wat ze aan het doen zijn, en eventueel ingrijpen / meeklikken.
Maar in de software zit een button 'view only'.

Meerdere users (kids) op 1 pc zien kan, maar niet tegelijk.

Ik heb remote admin vaak gebruikt voor reparatie op afstand.

Laatst bewerkt:
Er zijn wel programma's waarmee je internet kan beveiligen voor kinederen, zodat ze alleen naar "veilige" pagina's kunnen surfen.

Maar mijn idee is, wanneer er geen aanleiding is, ga je kinderen dan niet controleren. Wanneer ze aan het puberen zijn, worden ze automatisch nieuwsgierig naar bepaalde zaken, en hierin moeten ze toch wel een beetje vrijheid hebben. Maar goed, dit terzijde.

Netnanny is zo een programma, en je kan het via de volgende link downloaden: http://www.topdownloads.net/software/view.php?id=30300

Mvg Patrick

als je zelf op andere pc bent kun je op beide pc's REAL VNC installeren dan kan je af en toe meekijken wat het grut uitspookt :D.

Ok bedankt voor de reakties.

En aan patrickt: het gaat mij er niet om wat ze bekijken - die wereld moeten ze inderdaad zelf leren ontdekken - maar om hoe laat ze het nog doen.;)
Vooral zoonlief heeft de neiging om tot ver na twaalven nog online te zitten gamen - en dat vind ik toch echt niet ok.
Met de beschreven mogelijkheden kan ik dan van hieruit checken of ie al pit en hem anders een seintje geven te stoppen (zonder steeds naar de zolder te hoeven lopen).
:thumb:

Ik neem aan dat hij boven internet heeft via een router die beneden staat.
Dan is hij heel vlug klaar met internetten wanneer jij dat wilt. :)

Mvg P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan