Meer ''acces'' op router

Status
Niet open voor verdere reacties.

pasakli

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2008
Beste mensen,

Ik heb een beveiligd wpa2 netwerk alleen een nintendo ds ondersteunt geen wpa (alleen WEP).
Ik wil ook mijn wpa2 niet veranderen.

Is er een mogelijkheid dat ik met mijn router naast de wpa2 ook een wep beveiliging op kan zetten, met dezelfde router, zodat ik ook verbinding kan maken met een nintendo ds?

Ter info; ik heb een sitecom 54g turbo.

het antwoord is helaas neen. Het enige alternatief is een apart wireless netwerk voor je nintendo. Je zou daarvoor de sitecom kunnen gebruiken. En voor je andere toestellen een nieuwe router aanschaffen.

Ah helaas. Ik weet voldoende dan.
Maar

Ik was toch van plan om een ander router aan te schaffen. Kan ik dan, zoals voorgesteld, de ene als wep gebruiken en de ander wpa.
Alleen is mijn laptop op de wpa wel beveiligd tegen indringers die via de wep router binnenkomen?

Nee je kan alleen een apart netwerk maken voor de DS dus als je een losse accespoint koopt (volgende week bij de ALDI voor 40 euro trouwens)
dan kun je die op WPA instellen en die andere op WEP

je kan een aparte SSID aan het draadloze netwerk voor je Nintendo gebruiken. SSID = naam van je draadloze netwerk. En bv MAC-adres filtering in die sitecom instellen waarbij het enige toegelaten mac-adres dan dit vd nintendo is.

@Contrazoom

ik was dit helemaal vergeten. maar inderdaad bij Sitecom routers kan je veel instellen
ga naar 192.168.0.1 in je router en dan kom je bij je router firmware menu en dan moet je inloggen met Gebruikersnaam: admin
Wachtwoord: admin

Ik hoop dat dit je heeft geholpen

Met vriendelijke groet AsusUser

Verstuurd vanaf het Wii Internetkanaal

Hmm ik had dus daar de mac-adres van mijn ds ingetypt met gevolg dat de verbinding van mijn laptop wegging :p
Weer hersteld. Dus ik moet daar dan de mac-adressen van alle toestellen intikken?
Zo ja, dan is dit niet echt een optie.

@pasakli
post nr 3 was een antwoord op jouw vraag als indringers op het Wep-beveiligd netwerk geraken. Die Mac-adres filtering moet je nu natuurlijk nog niet toepassen.

Ah nu begrijp ik het. Ik denk dat ik nu wel genoeg weet.

Bedankt voor de hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan