Meer bijlagen mailen vanuit MS Access: Query in Database en 2 PDF op de C:\

Status
Niet open voor verdere reacties.

Talbisaf

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 jul 2019
Beste mensen,
Ik ben nieuwe op deze forum en ik ben 'amateur' in VBA access :D. Zou iemand mij wil helpen met onderstaande probleem? Alvast bedankt.
Mijn database access heet: DBbeheer
Mijn Tabellen zijn: T_klant en T_Fonds
Mijn Query heet: Q_Fonds
Mijn formulier heet: F_klant. Op deze formulier heb ik een lijst(dropdown menu) waarin ik de klanten kan kiezen. De lijst heet 'ZL'. Bron van de gegevens van deze lijst is T_Klant. Als ik een klant kies in de lijst dan genereert de query Q_Fonds alleen de gegevens van deze klant.

Ik heb 2 pdf bijlagen op de C:\ schijf namelijk 'Retour.pdf' en 'Heen.pdf'

Ik wil als ik een klant kies in de dropdown menu(ZL) dat een e-mail wordt geopend met de volgende 3 bijlagen:
- Retour.pdf
- Heen.pdf
- Q_Fonds in Excel format

De volgende code werkt goed voor Pdf bijlagen maar hoe kan ik de Q_Fonds als Excel bijlage toevoegen? Ik hoor graag van jullie.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Private Sub Command48_Click()
Set oApp = CreateObject("Outlook.Application")
Set oMail = oApp.createitem(olmailitem)

With oMail
.To = ""
.Subject = "XXX"
.Body = "XXXX"

.Attachments.Add "C:\Retour.pdf", olByValue, 1
.Attachments.Add "C:\heen.pdf", olByValue, 1
.Display True

End With
End Sub

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Laatst bewerkt:
Hallo,

de attachments.Add methode kan alleen bestaande bestanden toevoegen. Dus er zijn 2 opties :
1) Je kan met de resultaat recordset van de query Q_Fonds een string opbouwen die je dan in de body van de e-mail zet.