• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Meer dan 1.000.000 lege regels

• Onderwerp starter Onderwerp starter sawo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

sawo

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2015
Ik heb in mijn excel bestand meer dan 1.000.000 lege regels. Iemand enig idee hoe ik deze weg kan krijgen. Ik heb de indruk dat mijn bestand hierdoor onnodig traag wordt. Het betreft hier excel 2013.

Bij voorbaat dank.

Dag Sawo,

Welkom op dit forum!
Gaat het om rijen tussen of na? Hiermee bedoel ik dat je bijvoorbeeld na rij 30 geen waarden meer hebt, terwijl Excel altijd doorloopt tot in de miljoen.
Als je na een bepaalde rij geen waarden meer hebt ingevuld zal dit niet veel uitmaken. Tenzij je natuurlijk weer met een formule in dit bereik gaat zoeken.

Als je echt een goed antwoord wil raad ik aan een voorbeeldbestand te uploaden.

Die regels vullen met 1'tjes misschien?

Wat versta je onder '1.000.000 lege regels'? Die vullen met 1-tjes lijkt mij het probleem alleen maar te vergroten, zou ik niet doen. Als het gaat om in een eerder stadium verwijderde gegevens, dan kan ik mij er wel iets bij voorstellen, want dan is de UsedRange nog ingesteld op de laatste cel van die rijen. En met <Ctrl>+<End> ga je dan niet naar de laatste cel waar echt iets staat, maar naar de laatste cel waar ooit iets gestaan heeft. In dat geval moet je de UsedRange resetten. BIjvoorbeeld met deze macro:

Code:
Sub CurRange()
    ActiveSheet.UsedRange
End Sub

Kolom/rij selecteren => F5 => Speciaal => lege waarden => Ctrl + - => keuze maken

kan dit helpen?

Die vullen met 1-tjes lijkt mij het probleem alleen maar te vergroten, zou ik niet doen.

Is wel het enige juiste antwoord op de vraag die gesteld is.
Door die 1'tjes zijn gegarandeerd die lege rijen weg. :)

@Cobbe

Je hebt gelijk wat het eerste deel van de vraag betreft, maar wat nu met die traagheid ? :D
Interessant dat je lege rijen niet kunt verwijderen, ook niet met Octas macro.

Laatst bewerkt:
@Cobbe

Nee, de reden daarvan is me al lang duidelijk :D; nu nog die van het bestand (of ligt het aan Excel 2013 ?).

Het zal wel aan het bestand MOETEN liggen, ik heb nog nooit een bestand gehad dat traag werd door de lege rijen.
Als je natuurlijk een opmaak toepast voor gehele rijen en/of kolommen, of je gebruikt formules die lopen over gehele rijen en/of kolommen dan wordt dat natuurlijk een ander verhaal.
Maar zonder bestand kun je op de vraag geen adequaat antwoord geven.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan