meer dan 1 primary partitie

Status
Niet open voor verdere reacties.

harmen__666

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 jul 2002
Berichten
1.975
hele simpele vraag, mag je meer dan 1of 2 primary partitions maken op 1 hdd??

(met partition magic)
 
Ja, is zeker handig met meerdere OS-sen op 1 schijf.
 
Ja wel, maar er kan er maar 1 actief zijn. Dus als de ene actief is, is de andere verborgen.

Je hebt ook de bootmanager van PM nodig om op te starten.

Maar wat wil je dan precies ?
 
dank heren voor de reacties.....


Ik dacht dat je altijd maar 1 primary partition kon hebben. Maar als je met pm partitioneerd dan kan je ze allemaal primair maken. blijkbaar macht dat dus.

De bedoeling is simpel, ik wilde een hdd voor een vriendin in partities verdelen. Nu zijn het er 3 primair en dat laat ik lekker zo, nu gaat ie weer als slave in haar pc.


bedankt nogmaals

Harmen
 
Niet zo slim dus. Wat doe je met partities die niet door Windows gezien kunnen worden?:eek: :eek: :eek:

Groetjes,
Bennie
 
leg dat is uit?

hij gaat straks weer in een pc die draait met 98, en op de nieuwe hdd staat 2000 ntfs geformateerd. zit nu te denken dat 98 geen ntfs ziet dus de partities niet ziet???
 
98 kan idd geen ntfs zien, toch maar weer fat 32 maken dan :(
 
damn i knew it...............gaan we weer.

bedankt weer.....

groet
Harmen
 
En nog afgezien van het NTFS-verhaal. Het is niet verstandig om meerdere primaire partities te hebben dan strikt noodzakelijk is. Maak er gewoon logische van. Want er wordt altijd maar één primaire partitie gezien door Windows. Dan kom je dus ook hopeloos in de knoei met schijfletters.

Groetjes,
Bennie
 
daar ben ik het niet mee eens: heb zelf al jaren 4 primaire partities op een schijf staan en elke word zonder problemen gezien door welke windows dan ook. (vanaf 98) Bij normaal gebruik zijn logische prima maar ik draai graag allerlei besturingssystemen op mn bak :)

succes
 
Het is duidelijk dat de meningen en ervaringen verdeeld zijn.

Heren bedankt voor de input we zullen zien hoe hij gaat draaien....

Groet
Harmen
 
Nog nooit problemen gehad met meerdere primaire partities.
Ze zijn altijd gewoon zichtbaar en benaderbaar en met drive letters gaat het ook altijd goed.

Greetz,

Skywalker
 
Geplaatst door Skywalker
Nog nooit problemen gehad met meerdere primaire partities.
Ze zijn altijd gewoon zichtbaar en benaderbaar en met drive letters gaat het ook altijd goed.

Greetz,

Skywalker

toch schrijft powerguest:

If you have multiple primary partitions on your hard disk, only one primary partition may be visible and active at a time. The active partition is the partition from which an OS is booted at computer startup. Primary partitions other than the active partition are hidden, preventing their data from being accessed. Thus, the data in a primary partition can be accessed (for all practical purposes) only by the OS installed on that partition.

If you plan to install more than one operating system on your hard disk, you probably need to create multiple primary partitions; most operating systems can be booted only from a primary partition.

bron: http://www.powerquest.com/support/primus/id286.cfm
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan