Meer dan 10 kolommen in een listbox

Status
Niet open voor verdere reacties.

kattenbe

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2016
Berichten
45
Besturingssysteem
Windows
Office versie
365
Goede avond,
Ik zou graag een listbox willen vullen door gebruik te maken van een userform. (zie voorbeeld). Ik heb op You Tube daar van een mooi voorbeeld gevonden en dat werkt prima. Waar ik wel tegen aan loop is dat de listbox (maar) maximaal 10 kolommen accepteert. Bij meer dan die 10 kolommen krijg ik steeds de fout melding Fout 380. Weet iemand of er een mogelijkheid is om meerdere kolommen geaccepteerd te krijgen? Ik zou al blij zijn bijvoorbeeld met 18 kolommen.
 

Bijlagen

  • 20210307 Kattenbe 1.xlsm
    32,4 KB · Weergaven: 26
Dank lukHendrickx en snb,

Ik begrijp nu dat dit voor mij in ieder geval een probleem geeft.
Ik hoop toch, omdat ik zeker niet genoeg vba kennis heb, dat er iemand is die mij op weg wil/kan helpen (met een voorbeeld macro) om mijn listbox toch die 16 of meer kolommen te doen krijgen.
 
You Tube is niet de beste bron om VBA kennis op te doen. Je kan beter op dit forum zoeken naar bruikbare modellen.

Code:
Private Sub UserForm_Initialize()
  lstDatabase.List = Sheets("Data").Cells(1).CurrentRegion.Value
End Sub
 

Bijlagen

  • 20210307 Kattenbe 1.xlsm
    21 KB · Weergaven: 27
VenA Hartelijk bedankt voor je inzet en advies.
 
Hier mischien een voorbeeldje wat je kunt gebruiken
 

Bijlagen

  • vba_userform_updated_15_columns.xlsm
    273,2 KB · Weergaven: 34
Heren goede morgen,
Wellicht dat ik het niet goed heb uitgelegd maar wat ik graag zou willen is dat wanneer ik het userform open dat het dan leeg is.
Ik hoef dan de "oude records" niet meer in de listbox te zien.
Dan ga ik via het userform (meerdere records) via commandbutton1 in de listbox laten zetten.
Om vervolgens met commandbutton2 alle regels dan naar een worksheet ("Data") te laten verkassen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan