meer dan 2 ide hardeschijven

Status
Niet open voor verdere reacties.

rosie

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2006
HALLO .Ik wil meer dan 2 ide hardeschijven monteren in mijn comp 3 stuks misschien 4 . Aangezien er aan mijn flatkabel maar 2 connectors zitten voor 2 schijven.En als het kan,hoe moeten dan de jumpertjes staan staan??

Modag zei:
Hoi,

Je zal een pci raidcontroller moeten hebben en dan afhankelijk welke je neemt kan je meerdere ide harde schijven plaatsen.
Dan zal je de jumpers op de zelfde manier moeten zetten.
Kijk eens hier :http://www.alternate.nl/html/shop/p...eName=HARDWARE&Level1=Controllers&Level2=IDE&

Gr Modag

Is het dan niet handiger om maar gelijk een 4 of 8 poorts sata controllerkaart te gebruiken met het aantal gewenste sata schijven, gericht op de toekomst, ook indien je later gaat upgraden naar een mobo met sata aansluitingen.

weet je wat ik van sata/raid vind : het is nog niet uitontwikkelt laats is er nog een pc van hp doorgebrand omdat de sata controller die goed op het moederbord zaten

ide kaartje werkt gewoon via pci en pci gaat voorlopig nog niet weg dus!

Lange Pier zei:
Is het dan niet handiger om maar gelijk een 4 of 8 poorts sata controllerkaart te gebruiken met het aantal gewenste sata schijven, gericht op de toekomst, ook indien je later gaat upgraden naar een mobo met sata aansluitingen.

Hoi ,

Ja is ook een optie maar, ik had het idee dat Rosie al meerdere ide harde schijven had en de oplossing hier niet voor wist.

Gr Modag

hoi heb 2 ide schijven,wil er 1 of 2 bijzetten

Hoi,

Dan kan het beide Ide of s-ata.
Let wel, kijk of de voeding het aan kan ik weet niet hoeveel watt die is?

Modag

hallo modag de voeding van de comp is 350 watt .Dus ik denk geen probleem.Ik weet niet wat een hd gebruikt aan stroom?MVG rosie

rosie zei:
hallo modag de voeding van de comp is 350 watt .Dus ik denk geen probleem.Ik weet niet wat een hd gebruikt aan stroom?MVG rosie

Hoi Rosie,
Zal inderdaad weinig problemen geven.

Gr, Modag

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan