• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Meer dan 3 criteria voor voorwaardelijke opmaak

Status
Niet open voor verdere reacties.

robbiebeverwijk

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2006
Weet iemand een oplossing om de voorwaardelijke opmaak door meer dan de standaard 3 criteria te laten bepalen?

Ik gebruik kleuren om een aantal fases in een project aan te geven.
Ik gebruik nu het maximale (??) aantal van 4 kleuren (inclusief de default tekstkleur), maar ik heb op dit moment 11 fases, waarvan er steeds een paar dezelfde kleur mee moeten krijgen. De fase "ontwerp" en de fase "uitvoering" moeten bijv beide een rode opmaak krijgen. Hoe doe ik dat?

Als je meerdere fasen dezelfde kleur wilt geven zou je toe kunnnen met een OR formule in het scherm voorwaardelijke opmaak. (weet niet wat dat in het NL is. Waarschijnlijk OF).

Arjee zei:
Als je meerdere fasen dezelfde kleur wilt geven zou je toe kunnnen met een OR formule in het scherm voorwaardelijke opmaak. (weet niet wat dat in het NL is. Waarschijnlijk OF).

Arjee,

Hoe bouw ik die formule dan verder op, bijv met "fase5" ?
Als ik achter onderstaande formule doorga met OF/OR zit er een "fout in de formule".
Ik kom nu niet verder dan 1 voorwaarde:
=$M157="fase4".

Is er trouwens een overzicht van de betekenis van alle leestekens in de formules in excel?
Alles staat wel ergens in HELP, maar ik kan daar niet echt een volledig overzicht vinden.

Stel dat je in Rij 1 de fase hebt staan. Je wilt voor fase 1,5 en 9 dezelfde opmaak hebben. Dan vul je de volgende formule in:

=OR(A1="Fase1";A1="Fase5";A1="Fase9")

De opmaak zal nu worden toegepast op fase 1 5 en 9. Voor de overige opmaken kun je nieuwe regels aanmaken.

Arjee,

Bedankt, het werkt perfect.

Jan,

Het VBA verhaal is me nog even te complex op dit moment, maar wel bedankt voor de link, daar staan wel een aantal dingen in die zeer goed van pas komen.
(Als je eenmaal weet waar iets staat, hoef je niet steeds opnieuw een complete wielenfabriek uit te vinden..................)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan