• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Meer dan 3 sorteer selecties

Status
Niet open voor verdere reacties.

AABE

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2008
Berichten
104
Best Forum,

ik wil in rij 1 in diverse kolommen en getal ingeven waarbij de getalwaarde de sorteervolgorde van de sortering bepaald.

Bijvoorbeeld;

H1 = 1
C1 = 2
B1 = 3
Z1 = 4
X1 = 5
G1= 6

Ik wil dit middels een macro uitvoeren.

Kunnen jullie me een eindje op weg helpen?

Bedankt,

Aat
 
Een opzetje:

Code:
    Range("A1:Z100").Sort Key1:=Range("A1"), Order1:=xlAscending, Header:=xlGuess, _
        OrderCustom:=1, MatchCase:=False, Orientation:=xlLeftToRight, _
        DataOption1:=xlSortNormal

Zorg dat de orientation (vet weergegeven) van links naar rechts staat.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Een opzetje:

Code:
    Range("A1:Z100").Sort Key1:=Range("A1"), Order1:=xlAscending, Header:=xlGuess, _
        OrderCustom:=1, MatchCase:=False, Orientation:=xlLeftToRight, _
        DataOption1:=xlSortNormal

Zorg dat de orientation (vet weergegeven) van links naar rechts staat.

Met vriendelijke groet,


Roncancio

Niet helemaal wat ik bedoel.
Wat jij aangeeft is de normale sorteerroutine van excel. Deze gaat maar tot 3 key's.
Ik wil dat de gebruiker in rij1 in de kolommen aangeeft welke kolommen hij wil sorteren (waarde groter dan 1) en in welke volgorde (laagste waarde eerst, hoogste waarde laatst).
Hierbij het aantal key's uit kunnen breiden tot bijvoorbeeld 6.


Aat
 
Volgens mij moet je dan van groot naar klein door die getallen gaan, eerst sorteren op kolom 6 - 5 - 4 (in die volgorde) en dan op 3 - 2 - 1.

Uiteraard wordt het moeilijker omdat er veel mogelijkheden zijn, dus zal je een lus moeten schrijven van groot naar klein.

Wigi
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan