meer dan 700 files met ad aware 6

Status
Niet open voor verdere reacties.

tommyboy88

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2004
Ik heb de laatste tijd niks dan miserie met mijn pc, ik krijg de 1ne virus melding na de andere, ik heb nu net met een online virusscan weer een aantal virussen kunnen wegwerken maar ik heb ook met adaware 6 mijn pc gescant en als ik dan verder wou gaan nadat hij alles gescant had, moest ik allemaal file's aanklikken om verder te gaan ofzoiets é, ma moet ik die allemaal aanklikken???? want da zijn er meer dan 700...... als ik mijn pc een half uurtje laat staan en ik kom t erug naar boven dan staan er zeker 30 pop-up's geopend meestal seks site's:o Wat moet ik nu doen????

Als ik dit zo lees, zou ik zeggen formatteren en een hele nieuwe installatie uitvoeren.

Guus.

1. Heb je een antivirusprogramma dat up-to-date is op je pc staan?

2. Vond de scan nog virussen die niet weggewerkt konden worden en, zo ja, welke? (Graag de exacte namen geven.)

3. Plaats een HijackThis-log in het daarvoor bestemde topic. Instructies vind je aldaar in het eerste bericht. Wel eerst met Ad-Aware scannen en de gevonden problemen laten fixen.

Geplaatst door Guus abc
Als ik dit zo lees, zou ik zeggen formatteren en een hele nieuwe installatie uitvoeren.

Guus.

Welk formatteren, de c schijf(dit is mijn schijf waar alle onderdele en win xp opstaat é) ofwa?

maar dan ben ik ook al mijn emails kwijt van outlook é, kunde die berichten nergens opslaan??? want da zijn e-mails die ik echt ni kwijt wil zenne...

Als je een cd-brander hebt, is het sowieso verstandig om al je leuke en belangrijke bestanden en programmaatjes regelmatig op cd op te slaan. Dit zeg ik ten overvloede waarschijnlijk. Maar het is wel fijn als je zo nu en dan als het nodig is, met een gerust hart de boel weer eens lekker kan formatteren en met een schone lei kan beginnen, zoals in jouw geval. Wordt je pc ook weer lekker snel van.

groet,

Arno

ok, ik heb alles wat ik nog nodig heb later op cd gebrand en nu mijn c schijf formateren, hoe begin ik daaraan? hoe doe ik dit? en moet de d en e schijf dan ook niet gedaan worden??

Formateren is niet echt noodzakelijk hè.
Kijk naar het antwoord van buffy.
Als je toch wilt formateren kijk dan op www.schoonepc.nl
En alleen de c: hoeft maar geformatteerd te worden.
Succes.

ik start mijn pc op met opstartdiskette, type dan
A:/format c:
en die zegt, bad command or file name, wa doe ik verkeerd, ik word hier dus echt GEK é:evil:

Gebruik je windows XP dan zal hoogstwaarschijnlijk je schijf NTSF geformateerd zijn.

Kun je vanf je cd opstarten?
Als je dat kunt stop dan de XP cd in je cdrom computer uit, daarna weer aan en dan op een toets drukken voor het opstarten van xp.
Dan moet je goed lezen!!!!!!
je kunt dan namelijk de bestaande partitie verwijderen, in jouw geval de C en dan kun je dat stuk weer formateren, ntsf

Als dat gereed is dan begint XP zelf met de installatie.

E-mail bewaren?

Ik zou zeker de e-mail bewaren. Dan is het tenminste bijna zeker dat het systeem wederom geïnfecteerd raakt als je de e-mail terugzet in de mappen. Vooral zuinig zijn op de ontvangen virussen. Sorrie, ik ga kort door de bocht maar een beetje logisch nadenken voorkomt veel problemen.

Ik vind het zeker al een goed idee om het probleem maar gelijk goed aan te pakken FORMATEREN.
en dat voor een virusje.
Ik zou vooral het antwoord van buffy toch eens lezen hoor, gaat sneller dan formateren.

Tja, formateren kan natuurlijk - mits je daardoor niet al te veel kwijtraakt. Maar ik zou er ook voor kiezen eerst eens te kijken of een grondige schoonmaakbeurt (zie mijn eerder bericht in dit topic) de problemen niet kan oplossen. Honderden items vinden met AdAware lijkt misschien nogal veel, maar waarschijnlijk zijn dat vooral veel cookies die je moeiteloos kunt weggooien. Mocht de schoonmaakoperatie mbv antivirus- en antispywareprogramma's onvoldoende resultaat hebben, dan kun je daarna altijd nog overgaan tot de resolute format.

Geplaatst door EdVel
Ik vind het zeker al een goed idee om het probleem maar gelijk goed aan te pakken FORMATEREN.
en dat voor een virusje.
Ik zou vooral het antwoord van buffy toch eens lezen hoor, gaat sneller dan formateren.
Formateren en installeren van windows gaat vrij snel.
Maar het instaleren van je updates, servicepacks en programma's gaat veel tijd inzitten.
Dus ik zou toch echt ook het advies van buffy opvolgen.

ok, tis gelukt, keb hem opnieuw geformateerd, alleen ben ik nu aan het sukkelen met mijn internet te installeren maar ja, met de hulp van jullie forumgasten, geraak ik er wel uit, en 'k moest hem echt wel formateren zenne, keb norton antivirus 2004 erop staan en die gaf elke x de melding een virus te hebben en als ik dan volledige virusscan deed, dan zei die niks te ebbe gevonde... en als ik mijn pc een half uurtje laat staan om ff iets te gaan drinken, kom dan terug en zie dat ik meer dan 30 pop-ups heb, sorry, da is al geen klein probleemke meer é....

in ieder geval, WIN XP IS OPNIEUW GEINSTALLEERD:thumb:

probeer eens op te starten in veilige modus. Dan zijn eventuele spyware en virussen niet geladen. Doe dan een volledige scan (adaware + virusscan).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan