• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Meer dan 7x ALS functie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Martijn19

Gebruiker
Lid geworden
17 mei 2009
Hoi,

Ik moet voor een formule vaker dan 7x de als-functie toepassen. In de bijlage staat het bestand waar het om gaat. Het is de bedoeling dat in cel B15 een getal wordt gevuld (tussen 100 en 1000). Op basis van dit getal en de range (kolom A en B) moet er een waarde uitkomen (in bijv. C15) zoals gespecificeerd in kolom C. Voorbeeld: als ik "130" invul in B15, moet er "B" uitkomen in C15.

Ik heb het bestand wat ingekort. Het gaat in totaal om ongeveer 60 verschillende waardes.

Is er een mogelijkheid om dit via Excel te doen, zonder VBA toe te passen? Of als het alleen in VBA kan, hoe zou ik dat precies moeten doen (want daar heb ik nog nooit mee gewerkt)?

Alvast bedankt voor jullie reactie!!

Gr.
Martijn

Bijlagen

Beste Martijn19 ;)

Zie bestandje
Je moet wel je bereik nog wat aanpassen, eindigen en beginnen met 120 brengt verwarring.
Dus eindigen met 120 en beginnen met 121.

Groetjes Danny. :thumb:

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan