• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

meer doen met gegevens voorraadbeheer

Status
Niet open voor verdere reacties.

roeldehond

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 dec 2009
Met alle tips op het forum hier, heb ik een werkblad (zie bijlage) aangemaakt om op beperkte mate aan voorraadbeheer te doen. Om te beginnen: dank je wel voor alle info en hard werk op dit forum.

In dit werkblad kan ik invoeren welke producten naar welke shop zijn gegaan, op welke datum, en wie de transactie heeft afgehandeld. Ik heb ook een continu overzicht op de actuele voorraad en voor de gein geven kleurcodes weer of er nog genoeg van alles aanwezig is, of niet.

Nu zou ik graag een overzicht krijgen, waarbij ik kan zien hoeveel appeltjes, citroenen, bananen enz. elke shop een jaar lang heeft gekregen.

En een tweede vraag: is het ook mogelijk om een beeld te krijgen van het aantal producten dat in een jaar werd verkocht?

met vriendelijke groeten,

roel

Bijlagen

Beste Roel,

Volgens mij kun jij het beste een draaitabel zetten op je tabel. Je kunt dan eenvoudig tellingen maken op een grote hoeveelheid gegevens.
Ook daarover zijn op deze site voldoende voorbeelden te vinden.

Groeten,
Richard

Je kan er ook een uitgebreid filter op loslaten. Hierover zijn ook genoeg voorbeelden te vinden op dit forum

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan