Meer floaten dan breedte toelaat.

Status
Niet open voor verdere reacties.

ErikBooy007

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 mei 2007
Dag CSS-helden,

Ik vroeg me af of het mogelijk is om een aantal div's naast elkaar te floaten waarbij de totale breedte groter wordt dan de breedte van de container div. De overflow moet dan gewoon onzichtbaar zijn.

Het probleem is, dat bij het floaten van de div's, automatisch div's naar beneden worden verplaatst als er geen ruimte meer is.

De reden hiervoor is dat ik dan straks met JavaScript door kan scrollen.

Hieronder kun je zien wat ik bedoel, het is een soort veredelde <select>, waar ik nu 3 items in heb staan, maar er zijn er slechts 2 zichtbaar omdat de derde automatisch naar beneden verplaatst wordt.

attachment.php

Ik heb ook al heel even aan een tabel zitten denken, maar nee... :P

Bijlagen

• Naamloos-5.png
    Naamloos-5.png
    17,2 KB · Weergaven: 55
Hoi Erik,
Als de float tegenwerkt, dan de float overboord kieperen (kan ie lekker drijven ;)),
en wellicht een { display: inline-block; }, met een wrappertje eromheen voor het afsnijden van de overflow: zoiets?

Met vriendelijke groet,
CSShunter

PS: mogen CSSheldinnen ook? :p

Laatst bewerkt:
Ow yeah, waarom heb ik daar niet aan gedacht? :o

Fantastisch, ik had het net toch maar met een tabel opgelost, maar dat is toch niet echt de mooiste manier hè? ;)

Hier de link waarvoor ik het heb gebruikt.

En ja, uiteraard mogen heldinnen ook ;)

Ben jij een heldin dan?

Hier de link waarvoor ik het heb gebruikt.
Aha, gaaf motion-script. Maar mijn inwendige TomTom raakt een beetje gedesoriënteerd: klik pijltje linkerkant > hup naar rechts / klik pijltje naar rechts: hup, naar links! :eek:
En ja, uiteraard mogen heldinnen ook ;)
Da's heel fijn! :)
Ben jij een heldin dan?
Hi-hi :D:D
Even iemand citeren:

"The Internet, where men are men, women are men ... "
Dus?

CSShunter (m/v) ;)

Dat met de pijltjes daar twijfelde ik nog even over...

Van de ene kant dacht ik, rechter-pijltje selecteer het item dat rechts staat, van de andere kant dacht ik, je drukt op het pijltje naar rechts en het "lint" schuift naar rechts. Maar daar moet ik inderdaad nog even naar kijken ;)

Haha, en tsja, het antwoord op mijn laatste vraag had ik kunnen weten :P

Wie een te verwoede race-gamer is, of te veel vliegsimulaties doet, of te veel in z'n/h'r gaspedaal-blikje zit, is gewend z'n stuur(knuppel) naar links te draaien om de horizon naar rechts te zien bewegen; en heeft daar misschien een tik van overgehouden.
Alle anderen denken denk-ik bij een pijltje naar rechts dat wat je ziet dan ook naar rechts gaat bewegen, temeer omdat er geen achtergrond-horizon is met mooie kerktorentjes of wegvluchtende voetgangers. ;)

Maar je zou een steekproefje kunnen doen. Print deze:

strookje.png

... en vraag aan de eerste 10 mensen die je tegenkomt hoe het schuifje gaat bewegen.
Gokje: het is dat ik principieel tegen wedden om geld ben, anders had ik al een avondje uit met 5-gangen diner vooraf op jouw kosten te pakken, als ik inzet op: minder dan 1,78 mensen zeggen: "naar rechts natuurlijk". :D

Met vriendelijke groet,
CSShunter

PS: mijn associatie met grijze vlakjes of grijze teksten op een beeldscherm is: "niet beschikbaar", en daarom raakte ik in verwarring bij de eerste aanblik. Ik zou overwegen om de niet-gekozen logo's links en rechts in het grijs te zetten, en de middelste juist in het wit:

strookje2.png

Je hebt gelijk het is inderdaad logischer als het de andere kant op beweegt. Ik zal wel te veel gevlogen hebben ;)

Voor wat betreft het grijze heb je ook wel een goed punt, ik zal eens zien of ik daar nog wat aan ga doen ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan