Meer gebruikt op harde schijf dan dat er in zit!!! Rara hoe kan dat?

Status
Niet open voor verdere reacties.

marweecos

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2006
Beste mensen,

Ik heb onlangs mijn computer geformateerd en weer alles opniew geinstalleerd. Hierna wou ik er een image van maken. maar toen kwam ik erachter dat ik ineens 15,3 Gb had op mn c schijf, terwijl er niet zoveel op moet staan. Nadat ik naar de c schijf ben gegaan en alle mappen heb geselecteerd en daarna via eigenschappen kijk hoeveel dat is. Dan kom ik niet verder dan 5,19 Gb wat mij veel redelijker lijkt. Nu wil ik weten waar die andere 10 Gb van is, maar hoe kom ik hierachter??? :rolleyes:

Verder heb ik verborgen bestanden weergeven aangezet, om die ook mee te nemen.

Rara hoe kan dit???

Ook systeem bestanden laten zien aangevinkt, meestal is het de pagefile, de swap dus, en de file voor stand-by, de slaapstand die veel ruimte innemen.

Ook systeem bestanden laten zien aangevinkt, meestal is het de pagefile, de swap dus, en de file voor stand-by, de slaapstand die veel ruimte innemen.

Ik heb de systeem bestanden laten zien aangevinkt. Maar alsnog als ik alles selecteer en via eigenschappen kijk hoeveel het is, blijft ie bij de 5,19 Gb. Waar zou ik die pagefile (swap) en de file voor standby kunnen vinden? En is het mogelijk om deze te verwijderen (of zijn het belangrijke systeembestanden)??

Verborgen bestanden en mappen weergeven staat nog uit, anders kon je ze wel zien, de pagefile krijg je niet zomaar weg, dan zul je die eerst uit moeten zetten, en de hibernation file kun je verwijderen, indien je bij energiebeheer, de slaapstand uitschakeld.

Verborgen bestanden en mappen weergeven staat nog uit, anders kon je ze wel zien, de pagefile krijg je niet zomaar weg, dan zul je die eerst uit moeten zetten, en de hibernation file kun je verwijderen, indien je bij energiebeheer, de slaapstand uitschakeld.

Ik heb het nu wel, maar de pagefile is maar 1.6 Gb maar waar is de rest van blijft nog steeds de vraag.

Ook niet in de map system volume information? daar staan de herstelpunten in, kan ook oplopen tot veel.
Ook dat progje van het Zoutje:) geprobeerd?

Opstarten in veilige modus als administrator, indien je de home versie hebt, en in mapopties eenvoudig delen uitvinken.

Dan bij de eigenschappen van die map, bij beveiliging, eigenaar worden, kun je er wel in.

Ik heb het al. Het was inderdaad de herstelpunten van xp. Ik heb ze uitgeschakeld waardoor ze zijn verwijderd.

Thx voor de hulp... :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan