meer geheugen en gb in laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Barcelona

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2001
Goeiedag allemaal, heb een klein vraagje, ik heb een Compaq 14XL352 laptop en nu wil ik de gb en mb graag uitbreiden, weet iemand of dit mogelijk is.........................Ik ben woonachtig in Spanje en heb dit nagevraagd bij een winkel en die konden me een max. geheugen aanbieden van 256 Mb en dat voor 200 EURO, voor de GB hadden ze geen oplossing en zeiden dat het het beste was om een externe drive te gebruiken van 60 GB en dat voor 275 EURO....weet iemand of dit echt de enige oplossing is want wil wel graag de laptop een laptop houden en niet met externe apparatuur te gaan lopen sjouwen, aangezien ik de laptop dagelijks meeneem naar mijn restaurant...ALVAST BEDANKT>>>>>BARCELONA

Harde schijven voor laptops zijn wel los te koop en het geheugen is vaak ook wel uit te breiden.

Ik mis echter de huidige capaciteit van je schijf en de hoeveelheid geheugen dat je nu hebt zie ik ook nergens staan, noem dat eens op.

Duur land, Spanj€

Oke.. Processor is een Celeron 600. Ik zou eens gaan neuzen naar een schijf van rond de 20 tot 30GB (laptopformaat) en 128 of, zoals jij reeds noemde, 256MB.

Ik zou het niet in Spanje kopen, volg de link van Bennie eens.

Als ik wat gevonden heb......wat volgens jullie mogelijk zou moeten zijn is het dan moeilijk voor een NIET computerexpert om dit zelf te plaatsen, want heb een beetje rondgeneusd door de vragen en kwam dingen tegen als dat het geheugen bijv. onder het toetsenbord zit...........de laptop is al 4 jaar oud en heb de papieren niet meer in bezit.

Voorbeeldje :
30GB Hitachi 2.5inch 4200rpm voor €110,67
SODIMM (laptops) 256MB €42,84

Ik zou bij het inzetten van e.e.a. zeker hulp vragen als je niet zeker van je zaak bent. Laat tevens uitzoeken door de verkoper of het geheugen in die laptop past!

OK bedankt voor jullie advies, ben binnkort in NL dus....daar kopen en ..........ja maar in Spanje hulp vragen dan aangezien ik maar 10 dagen in NL ben..........bedankt allemaal voor het advies

Stuur zo'n PC-boer gewoon een mailtje. Leg de zaak voor. Misschien kan je een afspraak maken om de boel ter plekke in te laten bouwen. Een laptoppie kan je immers overal naartoe nemen.:)

Groetjes,
Bennie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan