Meer geheugen en snelheid

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je kan het erin doen, maar het zal waarschijnlijk op 1333MHz gaan draaien (verschil tussen 1333MHz en 1600MHz ga jij trouwens nooit merken) ;) Overigens is het wel een kleine aanrader om dual channel te gaan draaien ipv single channel ;)
 
Waarom geen dual channel? Mijn moedee heeft 2 kanalen met dezelfde kleur dus dat betekend dat er dual channel in kan.
 
Hoeveel modules zitten er nu in je pc? Als dat geen even aantal is, dan is het logisch dat je single channel draait.
 
Er zit nu 1 module in dus heb single channel. Dat wist ik al.
en ik werk met veel programma's tegelijkertijd zoal photoshop, vmware, word, msn videobewerking.
 
Je kan er dan als beste nog een 4GB module bij stoppen, dan draai je dual channel. Sneller dan 1333 MHz erin stoppen heeft geen nut, het geheugen zal draaien op de snelheid van de langzaamste.

Een module waar je bijvoorbeeld voor kan kiezen is deze: klik (link naar webwinkel alternate)
 
Ja dat is goede keus
Maar als ik de module die ik er nu in heb zitten eruit haal en er 1600mhz 2x4gb module erin zet op de 2 dezelfde kleuren moederbord dan is het ook dual channel.
werken ze dan wel sneller? Als de huidige 1333mhz module eruit is?
 
Dat heeft praktisch geen nut, je processor kan geen sneller geheugen aan/heeft niets aan de extra bandbreedte.
 
@kipje
Dat is niet helemaal waar.
TS heeft een tweede generatie i5 en deze kunnen zelf het snellere werkgeheugen instellen.
Dus werkgeheugen zal op 1600Mhz gaan draaien als men er 1600 Mhz werkgeheugen in doet,
 
Dan zal je je nog een beetje moeten inlezen palomino. De processor zelf is gespecificeerd voor DDR3 1066 of 1333 geheugen. Hogere snelheden kunnen eventueel wel ondersteund worden op het moederbord, echter heeft de processor hier weinig aan gezien de maximale specificatie van 1333mhz ;)

Een snelheidverschil tussen 1333 en 1600 MHz ga je dus niet merken, omdat de processor het geheugen niet sneller kan vullen. Het enige verschil wat je kan merken is alleen in benchmarks.

Dus ja, het kan wel als het moederbord het ondersteund, maar nut heeft het niet. Het goedkoopste is dan om 1 module van 4GB van 1333MHz, danwel 1600 MHz te kopen (de 1600 MHz module zal dan op 1333MHz draaien)

Mijn advies voor de bij te kopen module is valueram van kingston of corsair, deze werken het beste samen met andere modules.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan