meer geheugen helpt ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

vipertronic

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2005
Berichten
842
heb een pb pc van 2004 pentium 4
er zit te weinig geheugen in nl ddr 400 met 256mb
wil de snelheid opkrikken nu wil ik 2 modules kopen van 1 gb dus totaal 2 gb
echter loont dit of is 1 gb meer dan genoeg voor xp ? dat zou dan 1 gb + 256 mb zijn of toch maar 2 gb erin doen ?
 
Heeft zeker zin wel ff kijken of je wat je moederbord ondersteund :)
 
heb een pb pc van 2004 pentium 4
er zit te weinig geheugen in nl ddr 400 met 256mb
wil de snelheid opkrikken nu wil ik 2 modules kopen van 1 gb dus totaal 2 gb
echter loont dit of is 1 gb meer dan genoeg voor xp ? dat zou dan 1 gb + 256 mb zijn of toch maar 2 gb erin doen ?


Het loont wel. Maar ondersteund je mobo dit ook?
 
net ff gekeken op pb site
ondersteund wel 2 x 1 gb echter geen 400 mhz wel 266 en 333 mhz ik weet dus niet wat 400 mhz doet zit wel een module in van 400 mhz (256mb) nu maar vind hem erg traag
 
net ff gekeken op pb site
ondersteund wel 2 x 1 gb echter geen 400 mhz wel 266 en 333 mhz ik weet dus niet wat 400 mhz doet zit wel een module in van 400 mhz (256mb) nu maar vind hem erg traag

Dan zal je 400 mhz op 333 mhz lopen waarschijnlijk. Wat geeft de bios aan? hoeveel mhz?

Je kunt in ieder geval 2x 1gb pc 2700 plaatsen. (1024 mb ddr 333 mhz)
 
ja loopt op 333mhz met 400mhz geheugen (bios) erin das juist het probleem wil bij paradigit 1 gb erbij doen echter die verkopen alleen maar ddr 400 weet dus niet of die dan wel harder loopt aangezien pb zegt dat enkel 266/333 erin moet
 
Let wel, je zal idd verschil gaan merken in snelheid, maar echter niet enorm veel.
Je pc is net zo snel als het traagste component in je pc.

In de meeste gevallen is bij een oudere pc, het upgraden van een enkel component zinloos.

Mijn advies zegt dan ook dat het weggegooid geld is.

Prik er 1 Gb in. Is ruim voldoende. Boven de 1GB intern geheugen ga jij de winst niet meer merken.
 
Let wel, je zal idd verschil gaan merken in snelheid, maar echter niet enorm veel.
Je pc is net zo snel als het traagste component in je pc.

In de meeste gevallen is bij een oudere pc, het upgraden van een enkel component zinloos.

Mijn advies zegt dan ook dat het weggegooid geld is.

Prik er 1 Gb in. Is ruim voldoende. Boven de 1GB intern geheugen ga jij de winst niet meer merken.

Je was me net voor:p
Sluit me hier bij aan! Maar voor enige snelheidverbetering is 1 gb al een stuk beter.
En er zijn nog meer winkels...;)
 
Je zal wel degelijk verschil merken als je het geheugen uitbreid naar 1 Gb (meer zal je inderdaad niet merken)
XP loopt voor geen meter met maar 256 Mb, begint een beetje tempo te maken met 512 Mb en loopt pas soepeltjes met 1 Gb.

Ik zeg dan ook dat dit de enige verstandige (en laatste mogelijkheid) upgrade mogelijkheid is voor de pc is, die niet al te veel hoeft te kosten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan