meer geheugen in laptop acer ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

e de waele

Verenigingslid
Lid geworden
28 dec 2000
Ik heb een laptop van acer de Aspire 7720G deze heeft nu 2GB ddr2 geheugen heeft het zin omdaar meer in te zetten bij een processor van intel core 2 duo t7300
Ik denk dat er nu 2x 1 gb in zit zou het dan nut hebben om bv 2x2 gb in te steken Ik heb maar 2 gleuven in mijn moederbord
zou de snelheid er ook door verbeteren ?
e de waele

Laatst bewerkt:
De snelheid wordt toch hoofdzakelijk door de processor bepaald.

Wat doe je zoal op de pc?

Kom je geheugen te kort?
Waaruit concludeer je dat?

Installeer bijv. Speccy, dan zier je wat er precies in je pc zit.

Als je regelmatig tegen max geheugen loopt heeft extra geheugen wel zin hoor, Windows zal dan veel minder vaak het virtuele geheugen hoeven te benaderen.

Mijn probleem is het volgende Ik gebruik studio 12 van pinnacle en als ik op het laatse de film wil gaan maken dan duurt dit heel lang en als ik dan kijk bij processor gebruik staat deze constand op 100% te draaien Hij doet zijn werk wel maar ontzettend traag dus dacht ik aan wat meer geheugen te kunnen plaatsen

Als je geheugen wilt uitbreiden ( 2 x 2gb) dan heb je wel een 64-bits besturingssysteem nodig om 4gb te benutten?
Welk besturingssysteem heb je?

IK heb net speccy geinstal en deze geeft aan windows vista home premium 32-bit sp2 dus gaat het feest niet door??

Je kan dan maar 3 gb benutten.

Je zou dan wel 2 x 2gb moeten aanschaffen ( MODULES MUST BE ORDERED AND INSTALLED IN PAIRS for Dual Channel mode ) en of die investering het waard is?

Laatst bewerkt:
Is het gevaarlijk om maar een geheugen strip te plaatsen van 2 GB Moeten het er persee 2 zijn ?

Maar dan heb ik toch wel winst van 1.5 GB als ik er 2 nieuwe in zou plaatsen helpt dat voor mijn studio 12 denk je?
toch leuk zo een forum

Je hebt nu toch al 2gb? 2 x 1gb?
Controleer dat eens even. Het is dual mem.

Dus je dient bij vervanging 2 reepjes identiek geheugen te plaatsen om de snelheid te halen.

Echter 2 x 2 gb kan niet volledig benut worden, omdat je een 32-bits en geen 64-bits besturingssysteem hebt.

Kijk maar eens met Crucialscan welke mogelijkheden biedt: http://www.crucial.com/systemscanner/ Download de scanner eens en je krijgt in beeld wat er nu in zit en welke mogelijkheden je hebt.

Ik heb toevallig van de middag deze scan uitgevoerd En er kwamen diverse stripjes te voorschijn Maar ik vraag mij nu toch af of mijn Studio 12 dan beter gaat werken
Want de stripjes koste toch nog altijd zo €46 afhankelijk vanhet Merk

Als het puur in het geheugen zit, zou je in ieder geval al geheugen vrij kunnen maken door minder toepassingen op te starten.

Ik heb echter de ervaring dat ook al zit er 4 gb geheugen in, het vaak de processor is die de traagheid veroorzaakt.
Controleer eens in Taakbeheer of je daadwerkelijk geheugen te kort komt.

Zie taakbeheer, ( CTR + ALT + DEL ) tabblad toepassingen als je bezig bent.

Ik heb tot nu toe geen melding gehad dat ik te weinig geheugen zou hebben ik heb wel gekeken als hij aan het werk is in studio 12 naar mijn processor gebruik en dat staat constand op 100%
dus ik verdenk toch de processor maar daar kan ik niet aan doen toch ?

Kan je zien he op dat tabbald.

Of er een andere processor in kan, hangt van het moedeerbord, maar is zo mogelijk best prijzig als je dat moet laten doen.
Dan kan je beter gaan sparen voor een betere laptop!

Ik ga het allemaal eens afwachten en bekijken wat ik ga doen allemaal bedankt voor deze antwoorden
Ik weet nu waar het aan kan gaan liggen
Ik zet de vraag op status opgelost
e de waele

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan