Meer geheugen, meer snelheid

• Onderwerp starter Onderwerp starter mitte
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mitte

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2009
In mijn pc zit nu 3gb geheugen, maar omdat DDR2 geheugen nu heel goedkoop is zat ik te denken om er misschien meer in te doen. Nu is mijn CPU niet het nieuwste van het nieuwste, AMD Athlon X2 5000+ 2,6GHz. Heeft het zin om mijn pc zo vol te stoppen met geheugen. Mijn moederbord kan 8GB aan heb ik gelezen, Asus M2N AM2.
Mijn geheugen is nu 667, 5-5-5-12

owhja even vergeten erbij te zetten.
Ik draai nu Windows XP, maar ik heb nog een Vista pakket liggen van 32-bit en 64-bit

Eerst maar eens een 64-bit besturingssysteem installeren als je wilt uitbreiden :thumb:
Anders heeft het geen zin omdat een 32-bit besturingssysteem maar tot 3GB ondersteund ;)

Ja, dat wist ik al. Maar weet niet of het zin heeft. Wordt mijn pc daardoor veel sneller??

je processor is volgens mij geen 64bit, als dit het geval is kun je sowieso niet meer dan 4gb in vista en 3.* in xp.

pc wordt gebruikt voor normaal huis tuin keuken en beetje gamen?

zoals jij het voorstelde om hem maar vol te proppen nee dat ga je niet merken in dat geval.
En meer geheugen moet je wel een 64b versie gaan zetten.
Om nu meer te gaan zetten in xp is onnodig....
Je bord kan wel sneller geheugen aan btw(800)maar dan moet je al het geheugen vervangen anders past het zich weer aan aan het oude..
Ook je processor blijft in dat geval wel achter

Mijn processor is wel 64-bit, want het heet niet voor niets AMD Athlon 64 X2.

Ik gebruik mijn pc voor eigenlijk alles, Msn'en, muziek luisteren, downloaden en gamen.

Als ik mijn geheugen vervang voor 800 wordt hij dan wel sneller??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan