Meer geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Guus abc †

Meubilair
Lid geworden
12 feb 2004
Ik heb momenteel 384 MB RAM (256 MB SDRAM 133 MHz + 128 MB SDRAM 133 MHz).
Dat wil ik uitbreiden naar 512 MB.
Ik kan dus 128 MB bijplaatsen of de huidige 128 MB vervangen door 256 MB.
Heeft één van beide opties de voorkeur of maakt dat niets uit?

Guus.

Ik heb zelf één van 256 en twee van 128. Maakt volgens mij niet uit hoor.

Ik weet niet wat voor PC je hebt, en hoeveel RAM erin past, maar waarom niet gewoon 128 eruit en 512 erbij? De extra kosten vallen wel mee, en je zit er meteen warmpjes bij

Geplaatst door madmuppet
Ik weet niet wat voor PC je hebt, en hoeveel RAM erin past, maar waarom niet gewoon 128 eruit en 512 erbij? De extra kosten vallen wel mee, en je zit er meteen warmpjes bij
Je hebt wel gelijk, maar ik dacht dat Guus op Windows 98(se) werkt. Als ik dat goed heb gedacht, dan heeft meer geheugen dan 512MB geen zin. Win98(se) ondersteund dat niet voor zover ik weet.

Uiteindelijk bleek 256 MB niet veel duurder dan 128 MB met als gevolg dat er nu 640 MB in zit. :)
En om maar eens twee redelijk zware programma's te noemen: Dreamweaver start nu in 3 seconden op en Paint Shop Pro in minder dan 2 seconden. Beeldbewerkingen verlopen ook een stuk sneller, evenals scans met Ad-aware en Spybot.
@ Crash: 98 SE ondersteunt tot 1 GB, maar er wordt een maximum van 512 MB aanbevolen.
Tot nu toe lijkt die 640 MB echter geen problemen te geven (integendeel!), dus ik houd het hier maar bij.
Uitgaande van de minimale systeemvereisten voor 98 SE (24 MB RAM, 66 MHz processor) en wat ik nu heb (640 MB RAM en 1000 MHz processor) denk ik ook niet dat ik de prestaties nog veel verder kan opkrikken. :)

Bedankt voor jullie antwoorden. :thumb:

Guus.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan