Meer geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thomaskofich

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2005
hey, ik zou graag wat meer geheugen in mijn pc willen maar ik vraag me af of ik er gewoon 1 bij in kan dauwen of dat het allemaal het zelfde moet zijn..... ik heb twee geheugen slots waarvan er nu 1 in gebruik is.

ik heb momenteel een Kingston DDR 512MB ValueRam PC3200 cas 3.

nou wil ik er graag een Kingston DDR 1GB ValueRam PC3200 cas 3 bij in stoppen.

kan dat?

alvast bedankt

Dit zou moeten lukken maar het is altijd beter om identiek dezelfde modules te plaatsen, ze verkopen niet voor niets "packs" met een aantal modules die dan nog van dezelfde productielijn komen.

Dit zou moeten lukken maar het is altijd beter om identiek dezelfde modules te plaatsen, ze verkopen niet voor niets "packs" met een aantal modules die dan nog van dezelfde productielijn komen.

Dat is alleen maar van belang wanneer het moederbord Dual Channel geheugen ondersteunt, anders maakt het niet uit!
Daarnaast is allereerst de vraag welk moederbord TS heeft. Misschien worden modules van 1gb niet ondersteunt, dus je kunt nooit een zinnig antwoord geven zonder meer informatie!
Eerst moeten we merk en type van het moederbord weten!!!

Laatst bewerkt:
wat houd het dual channel in dan (sorry,, maar ik heb er niet zo heeeel veel verstand van)

Op de site van Asus staat dit:

Memory

2 x 184-pin DIMM Sockets support max. 2GB un-buffered and non-ECC PC3200/PC2700 / PC2100 DDR SDRAM memory

Dus geen dual channel en 1Gb bij prikken moet dus gewoon kunnen!

Dat is alleen maar van belang wanneer het moederbord Dual Channel geheugen ondersteunt, anders maakt het niet uit!
Daarnaast is allereerst de vraag welk moederbord TS heeft. Misschien worden modules van 1gb niet ondersteunt, dus je kunt nooit een zinnig antwoord geven zonder meer informatie!
Eerst moeten we merk en type van het moederbord weten!!!

Zelfs al wil je verschillende "soorten" modules gebruiken in dual channel bestaat de kans nog dat dit gewoon zal werken, ik meld alleen maar wat aan te raden is en niet wat verplicht is te doen. Betreffende de vraag of zijn/haar mobo compatibel is met modules van 1 Gb moest inderdaad eerst geweten zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan