Meer processor snelheid?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rikkey

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2007
Berichten
34
Hallo,
Ik heb een vraag over de snelheid van mijn processor. Deze is 2.8Ghz snel, maar ik zou hem graag uit willen breiden naar boven de 3.0Ghz. Wat moet ik dan upgraden of kopen. Ik snap er niet zo heel veel van. Want als ik intern geheugen uitbreid (naar 2Gb) zal de processorsnelheid niet versneld worden naar boven de 3.0Ghz of zie ik dat verkeerD?
Specs van mijn computer:
Intel pentium D915Core Duo processor.
Intern geheugen: 1024 Mb.
Harde schijf: 320 Gb.
Met 8-in-1 kaartlezer en DVD-rewriter +/-RW double layer.
nVidia GeForce 7900GT grafische kaart.
2x USB 2.0 voor en 4x achter.
Met Windows Vista Home Premium en extra software.
 
Processor kun je niet upgraden met hardware (tenzij je een nieuwe koopt) Je kunt 'm wel overclocken maar da's een heel ander hoofdstuk. De winst die jij daarmee bereikt zal in ieder niet "schokkend" zijn. Gelet op je OS zal je snelheidswinst wel heel goed merkbaar worden als je het geheugen uitbreidt naar 2 giga.
 
Processor kun je niet upgraden met hardware (tenzij je een nieuwe koopt) Je kunt 'm wel overclocken maar da's een heel ander hoofdstuk. De winst die jij daarmee bereikt zal in ieder niet "schokkend" zijn. Gelet op je OS zal je snelheidswinst wel heel goed merkbaar worden als je het geheugen uitbreidt naar 2 giga.

Heel erg bedankt, ik heb meteen antwoord op mijn vraag! Ik zal er over nadenken om 2GB aan te schaffen.
 
Ja, mits je hetzelfde soort geheugen koopt. Je zal dus even moeten vaststellen wat er nu inzit. Handig is om hetzelfde merk en type erbij te kopen. (Gokje : gaat je een tientje of 4 kosten)
 
Ja, mits je hetzelfde soort geheugen koopt. Je zal dus even moeten vaststellen wat er nu inzit. Handig is om hetzelfde merk en type erbij te kopen.

Ik heb 1GB zoals je zei toch. Wat moet ik dan vaststellen?:p
 
En download Everst om te bepalen welk geheugen in je pc zit, Klik


om je werkgeheugen te bekijken kun je ook gewoon naar:
configuratiescherm -> systeem
en dan zie je onderaan in het schermpje je processornaam, je kloksnelheid van je processor en daarachter het aandal mb's/gb's werkgeheugen
 
om je werkgeheugen te bekijken kun je ook gewoon naar:
configuratiescherm -> systeem
en dan zie je onderaan in het schermpje je processornaam, je kloksnelheid van je processor en daarachter het aandal mb's/gb's werkgeheugen

En waar staat daar dan precies wel type geheugen je hebt, DDR1 of DDR2 of misschien wel ouder, en welke snelheid dat geheugen heeft?:eek::eek:

Want daar gaat het hier om!
 
Arno, alsjeblieft, als je niets zinvols te melden hebt, reageer dan niet, of lees de vraag eerst goed!

sorry hoor, maar in de BIOS kun je je werkgeheugen zien en je snelheid je kan je snelheid zelf aanpassen ( maar dat was al bekend :rolleyes: )
 
om je werkgeheugen te bekijken kun je ook gewoon naar:
configuratiescherm -> systeem
en dan zie je onderaan in het schermpje je processornaam, je kloksnelheid van je processor en daarachter het aandal mb's/gb's werkgeheugen

Nee, ik regageerde op bovenstaande!
 
Onder "moederbord".

Er is echter mogelijk 1 klein probleempje: op mijn nieuwe machine met een dualcore processor herkent Everest niet mijn moederbord. Op een van de twee oudere pc's in huis (een Mycom van 4 jaar oud) gaat dat wel goed. Ik hoop dat je pc niet al te nieuw is, anders gaat het met Everest niet (meer) lukken, in ieder geval niet met de gratis versie (deze wordt niet meer bijgehouden door Lavalys)

Vermeld anders even wat voor pv je hebt, dan komen we er ook wel uit denk ik.
 
Laatst bewerkt:
Dan is jouw pc te nieuw en kan Lavalys de waardes niet lezen.
Kun je een merk en / of type noemen?
 
Heel handig, begin maar te lezen onder de tab: opwaardeer informatie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan