Meer progjes tegelijker tijd draaien !?

Status
Niet open voor verdere reacties.
wimwimwim zei:
Met zo`n processor moet dat allemaal prima kunnen. Die van mij is 2,5 (P4). Sinds ik het intern geheugen van 256Mb heb uitgebreid naar 1000Mb kan ik alles tegelijk doen. Wat ik je dus aanraad is om, ná de oplossing van Maveros :thumb: , er bijvoorbeeld 512Mb bij te prikken. Dit kost je zo`n €50. Je PC wordt er niet echt sneller van, maar loopt wel soepeler als je dingen tegelijk doet.

Als je dit:
PC3200 DDR SDRAM
meeneemt naar de winkel kan er niets misgaan :p
Wel van te voren even checken of je nog een slot over hebt voor een extra reepje.

Ben ik weer :confused:
Heb gister bij Mycom 512 MB (PC3200 DDR SDRAM) gekocht .
Geheugen in me pc geplaatst , en toen whowwww ellendhuuuu:eek:
- Computer starte op tot het windows logo , daarna viel die uit .
- Pc uitgezet , weer opgestart , pc valt uit .
- Geheugen strip verplaats in een ander slotje, computer start op .
- Zie bij start >mijn computer>eigenschappen dat ik nu 1Gb geheugen heb .
Maar de computer doet wel heel erg raar nu .
-Als ik ff internet met de firefox browser loopt de browser vast / met de browser van microsoft internet explorer kan ik gewoon blijven internetten , tot naar een tijdje de pc uitvalt .
- als ik nero brandprogje opstart , krijg ik de melding dat ik meschien een virus heb, zoniet
installeer nero opnieuw .
- als ik outlook opstart loop hij vast .
Als ik het nieuwe geheuge stripje uit me pc haalt , werk alles weer normaal, ook geen virus melding van nero, windows update werkt normaal enz.
Dus ik dacht pff nieuwe geheugen kapot :(
Nu heb ik het nieuwe geheugen stripje verwisseld met het oude geheugen ,en het oude geheugen stripje uit me pc verwijderd
Nu werk me pc ook normaal met dat nieuwe geheugen
Dus dan is het nieuwe geheugen niet kapot dacht ik zo...
Maar zodra ik allebij de stripjes in me pc plaats , zie ik wel dat ik dan 1Gb geheugen,
maar me pc krijg er kuren van .
Is hier ook een oplossing voor , door meschien ook iets in te stellen in de bios ,
of heb ik nu een geheugen stripje waar ik niks aan heb ?

Laatst bewerkt:
Vaag

Hey wat vervelend zeg. Je hebt in iedergeval al hard gewerkt aan een diagnose.

Of het geheugen is op een of andere manier kapot / beschadigd, of het ligt óf aan de combinatie van het geheugen, of aan het 2e of 3e slot waar je um instopt. Het laatste ligt niet erg voor de hand....

Weet je zeker dat beide stripjes hetzelfde zijn? Wellicht zit er ergens een verschil in, met het programaatje everest http://www.majorgeeks.com/download4181.htmlkan je dit goed zien.

Volgens de site van crucial moet het geheugen binnen deze specificaties vallen.

Gegevens van model:A7V600
Chipset: VIA KT600
Ondersteunde DRAM typen: DDR SDRAM only
DDR SDRAM frequenties: PC2100, PC2700, and PC3200
184-pin DIMM sloten: 3 (3 banks of 1)
Ondersteunde module typen: Unbuffered only
Maximaal Ongebufferd DDR SDRAM: 3072MB
Ondersteuning Error Detectie: Non-ECC only
Graphics_Support AGP 8X
Firewire_Support N
USB_Support 2.x Compliant
Serial_ATA_Support Y
Maximale Dichtheid Component: 512Mb

Heel eenvoudig, maar het proberen waard: verander de volgorde van de bankjes (oude in 1 nieuwe 1 twee en ook even andersom)

SUCCES!

Hoi wimwimwim.
Ja de 2 stripjes zijn allebij het zelfde .
Had het natuurlijk ook overlegd met Mycom waar me pc vandaan komt , die wiste
gelijk welk geheugen ik nodig had .
en uuh wat bedoel je precies met > verander de volgorde van de bankjes (oude in 1 nieuwe 1 twee en ook even andersom < ? dacht ff dat ik alles al geprobeerd had :confused:

Laatst bewerkt:
Oww, ja dat was wel een wat vage omschrijving als ik het zo terug lees:confused: m`n kindje was aan het huilen dus heb ik het ff snel afgemaakt.

Ik bedoel dat je de nieuwe na aankoop w.s. direct in het tweede vrij slot hebt gestopt en de oude in de eerste hebt gelaten. Soms kan het helpen om dit simpelweg om te draaien: nieuwe in de eerste en oude in de tweede. Kleine kans, maar als het werkt, dan werkt ut.

Als je twee precies dezelfde hebt, dan zou er eigenlijk verder geen probleem mogen zijn.....:(

Me pc draaid nu op dat nieuwe geheugen , en die oude ligt in de kast ,
denk dat ik het daar maar bij laat .....

Laatst bewerkt:
:confused: Neej da snap ik, ik zou niet kunnen rusten tot het me wel was gelukt, maar blijkbaar laat jij je niet zo gek maken.

Waarom probeer je het toppic niet een beetje warm te houden, er is vast iemand die een oplossing weet. Je zal toch niet de eerste zijn die hier tegenaanloopt? De kast is geen mooie plek voor geheugen van €50 :(

50 Euroooooooo"sss :eek: ik had net die gedachten uit me geheugen gebannen:confused:
Wat had ik met dat geld allemaal kunne kopen vandaag op de boulevard in scheveningen,
nieuwe mooie rok , blouse, make-up, of lekker ijs ...........Hm.......dan maar lekker zonne
op het strand ;)
Maar inderdaad , denk niet dat ik dat geheugen laat verouderen in de kast !:mad:
Ga het tot op de bodem van me pc uitzoeken , maarhuu heb wel jullie hulp nodig ;)
Greetzz Saphira

Laatst bewerkt:
Precies, daar kan je een boel leuke dingen mee doen!

Eneehh ik zou je graag verder helpen, maar verder dan dit gaan mijn ideeën niet.

Misschien is er iemand anders die Saphira verder kan helpen?

Hoi ben ik weer :D
Keek gister in de kast , en ja daar zag ik dus dat geheugen stripje liggen ........
Okee ik probeer het nog 1 keertjuu , computerkastje open, strip erin ...
en wat denk je ..... me pc spurterd niet meer tegen :shocked:
Hij accepteert zijn nieuwe geheugen of er niks aan de hand is .
Snap ik ut ? snap wimwimwim ut ?:rolleyes:
meschien moest hij,die klap geheugen wel eerst verwerken ..
Eind goed al goed ;)

:shocked: neej, dat snap ik ook nie :shocked:

dan is het dus geregeld :thumb:
Saphira heeft 1GB aan interngeheugen en de processor doet z`n werk zoals ie dat hoort te doen. Kan je weer een tijdje vooruit!

DOEI!!

Okeej ben ik weer :(

Dus niks geen eind goed al goed of dat is dus geregeld :confused:
Wat er ondertussen gebeurd is vanaf 3 weken geleden ,
Na dat ik hier me laatste bericht had geplaats , viel toch plotsklap me
pc uit :mad: eigelijk werd me hele pc gek ! de klok stond 5 uur later , de datum stond op 2001 , progjes reageerde slecht ....
Heb voor de zekerheid virus scanner ,Ad-ware , spy-docter en nog ander van dat soort progjes gedraaid , volgens die progjes was me system schoon van rotzooi .
Ook heb ik mijn system geresette , zelfs dat hielp niet .
Dus dan lag het maar aan 1 ding , het nieuwe geheugen is gewoon stuk !
Hm hoe leg ik dat uit bij mycom , naar al die weken .......
Bij Mycom kreeg ik zonder te veel uitleg en tot mij groooote verbazing direct een nieuwe geheugen strip , wat een service :love: Mycom
Thuis geheugen geplaats ........ ME PC VALT WEEER UIT !!! :mad:
Ok .. nu heb ik Xp opnieuw geinstalleerd , dus schoone pc .... maar nee hoor , me pc lust gewoon geen exstra geheugen :confused:
Heb nu me pc met me gewonen oude vertrouwde geheugen van maar slechts 512 Mb geheugen , en niks nergens geen last meer van .
Conclusie :
Pc draaid natuurlijk wel lekker op de kloksnelheid van 2.08 GHz, en zeker nu alles
brandschoon op me schijf geinstalleerd is , kan ik er natuurlijk wel weer 1 jaartje tegen aan , en meschien daarna pctju inruilen voor een super pc met Windows Vista ;)
Alleen blijft de vraag reizen ....... Waarom lust hij geen exstra geheugen .......?
Greeetzzz Saphira

Een kennis van mij heeft hetzelfde probleem voorgehad.

Hij had 2 identieke plaatjes, maar van een ander merk. Hierbij had hij dezelfde problemen als jij hebt.
Hij heeft er dan maar 2 identieke plaatjes van hetzelfde merk ingeprikt en alles ging goed.

Vindt het wel raar, want ik gebruik 3 totaal verschillende plaatjes.

Hallo jgeypen :)

ja die geheugen plaatjes zijn van mij precies het zelfde , heb het met mycom natuurlijk vergeleken ,
met het oude wat in me pc zit .
En ja waar zou het aan liggen , meschien iets met het moederbord ... kan
van alles zijn .
En omdat me pc wat sneller is geworden door de tip van mavaros ;)
draait me pc best goed , maarhuu het is het exstra geheugen willen > en niet uitstaan
dat het niet lukt :mad:

Gr Saphira

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan