Meer RAM plaatsen in laptop mogelijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Brickman

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2009
Hallo,
Deze vraag is inmiddels al tig keer gesteld, maar toch... :o
Ik heb een acer aspire 7535 met 4096 MB (2 x 2048 DDR2) 800 MHz geheugen.
Kan ik dit upgraden naar 8192 MB (2x 4096 DDR2)?
Iets als dit.
Persoonlijk denk ik dat het geen probleem moet zijn, maar voor de zekerheid vraag ik het nog even.

Alvast bedankt voor de reacties.

Laatst bewerkt door een moderator:
Dit kan een probleem worden: er zit 4gb geïnstalleerd en er kan maximaal 4gb in. Je hebt kans dat 'ie het accepteert, maar je hebt meer kans dat 'ie geen geheugen detecteert, of max. 4gb.
Dus...

Kans is heel klein dat hij dat gaat aanvaarden als max memory 4GB is.
+ is het een 32bit of 64 bit systeem?

Bij aankoop zat er 32 bits Vista bij maar toen heb ik er meteen 64 bits windows 7 op gedaan aangezien 32 bits maar 2 GB geheugen herkent...

Kleine correctie. 32bit ondersteunr 3.25 GB ^^. Maar dat terzijde, ik denk niet dat het nuttig is om extra 4gb probereb bij te steken. Ik schat de kansen heel klein in dat het iets gaat uithalen.

Kleine correctie. 32bit ondersteunr 3.25 GB ^^. Maar dat terzijde, ik denk niet dat het nuttig is om extra 4gb probereb bij te steken. Ik schat de kansen heel klein in dat het iets gaat uithalen.
Oh, als ik 32 bits installeer zegt ie bij systeemeigenschappen dat er maar 2 gig bruikbaar is. Maar in 64 bits is er 3,75 bruikbaar.
Anyway ik denk dat jullie gelijk hebben, 155 euro wordt een dure grap als het niet werkt...

Oh en btw, weet iemand van jullie waarom een 8 GB DDR2-800 Kit (€155) vele malen duurder is dan een 8 GB DDR3-1333 Kit (€36)? Omgekeerde wereld? :P

Hoeveel bruikbaar er is is nog iets anders dan hoeveel er ondersteund word. Waarom DDR2 duurder is dan DDR3 is omdat DDR2 verouderd is en veel minder geproduceerd word. Maar 155 € is idd een duur risico.

Hoeveel bruikbaar er is is nog iets anders dan hoeveel er ondersteund word. Waarom DDR2 duurder is dan DDR3 is omdat DDR2 verouderd is en veel minder geproduceerd word. Maar 155 € is idd een duur risico.
Ik had het specifiek over mijn geval. Overigens heb niet gezegd dat 32 bits maar 2 gig ondersteunt, maar herkent (wederom, in mijn geval).
Maar goed, het is duidelijk. Als de prijs wat lager lag had ik de risico durven nemen, maar dit doe ik niet. :P
Bedankt voor jullie hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan