Meer records in 1 formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

patrickc

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2010
Hallo,
Is er iemand die mij kan helpen met Access ???
Ik hou gegevens bij in Excel die moeten worden vertaald naar een overzichtelijk formulier. Het gaat om veel gegevens die simpel in excel worden bijgehouden, Access leek mij de beste manier om die gegevens bij elkaar te krijgen.
In excel heb ik per onderwerp 6 regels gevult met informatie. Alle 6 de regels moeten terug komen in het Access formulier. Het idee is om de info van Fin.compl tot Omschrijving bovenaan ieder blad te zetten. De aanduiding R1 t/m R6 horizontaal. van Object tot Bereikbaarheid verticaal, en de informatie vervolgens in het midden.
Ik krijg alleen maar 1 regel te zien in mijn formulieren, op het volgende blad komt de volgende regel pas tevoorschijn.
Ik heb een voorbeeld bijgevoegd.
Alvast bedankt

Bijlagen

• Voorbeeld.rar
    Voorbeeld.rar
    11,4 KB · Weergaven: 6
  • Access Formulier-02.jpg
    Access Formulier-02.jpg
    94,9 KB · Weergaven: 33
  • Access Formulier-01.jpg
    Access Formulier-01.jpg
    98,2 KB · Weergaven: 36
Als je altijd 6 formulieren (R1-R6) hebt, dan kun je 6 enkelvoudige formulieren maken met de R-gegevens + het sleutelveld, en die succesievelijk filteren op R1 t/m R6. (Eén formulier maken, en dan 5 kopieën is het makkelijkst). Elk formulier laat dan de betreffende recordgroep zien.
Vervolgens maak je een hoofdformulier met daarin de hoofdgegevens. Op dat formulier zet je de 6 subformulieren, en je koppelt ze dan op basis van het sleutelveld.
Overigens is je tabel slecht genormaliseerd als je hem importeert op basis van de Excel lijst. Ik heb op het werk alleen 2003, dus ik kon de db zelf niet bekijken.

Enorm bedankt voor je reactie.

Ik ga het nogmaals proberen. Het klinkt duidelijk en ik denk dat ik er wel uitkom zo. ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan