• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Meer rijen als er meer data is

Status
Niet open voor verdere reacties.

jacobzwagemaker

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2008
Hallo allemaal,

Ik ben bezig met een offerte tool, in de eerste sheet heb ik een database met alle offertes (nummer, datum, allerlei info, etc). In de tweede sheet geef ik bovenin aan om welk offertenummer het gaat en vervolgens wordt overal met DGET de juist informatie ingevuld.

Nu is er een onderdeel op de offerte waar soms heel veel informatie staat (30 - 40 rijen) en soms slechts een paar (5 - 10). Is het mogelijk om die informatie allemaal in te voeren in de eerste sheet en dan op de tweede sheet te laten verschijnen, en dat het er tussen gevoegd wordt? Dit gaat in elk geval niet met DGET (denk ik).

Hopelijk is het een beetje duidelijk en kan iemand me helpen.

Bedankt en groet,

Jacob

Zou je misschien een voorbeeld bestandje ontdaan van gevoelige info kunnen posten met hierop de uitleg?
Wat jij wilt kan in ieder geval. Dan wordt misschien ook duidelijk waarom je DGET gebruikt ipv b.v. VLOOKUP.

Ik heb het bestand bijgevoegd.

Wat je ziet is dat ik in de sheet Voorstel net zo'n tabelletje wil maken als ik voor Locatie heb, maar omdat het tabelletje soms heel kort is en soms heel lang weet ik niet hoe te beginnen.

Gr, J

Bijlagen

Het is mij nog niet helemaal duidelijk, bedoel je dat test1, test2 en tets3 meerdere rijen kunnen beslaan? Zo ja, wat staat er dan in de andere cellen van die rijen?

tevens zou ik het ophalen van de info niet met DGET doen , maar eerder met een =index functie in combinatie met vergelijken, of met vert.zoeken (vlookup)
Het bereik staat ook erg groot (A1:AE9999), het bereik zou je dynamisch kunnen maken, wat een hoop rekenwerk zal schelen.

Bedankt voor je tips, ik zal VLOOKUP overwegen maar het bestand zal niet meer dan 1000 offertes bevatten dus de rekentijd zal wel meevallen.

Ik heb de file iets aangepast, hopelijk wordt het dan duidelijk wat ik bedoel. Met de huidige versie kan je maximaal 5 cateringitems invoeren. Als je er 1 invoert zijn er 4 lege rijen, en als je er 10 wil invoeren kan het niet. Is het mogelijk om bijvoorbeeld de lege rijen automatisch hoogte 0 te geven of weg te laten vallen?

Bedankt, J

Bijlagen

Bedankt voor je tips, ik zal VLOOKUP overwegen maar het bestand zal niet meer dan 1000 offertes bevatten dus de rekentijd zal wel meevallen.

Ik heb de file iets aangepast, hopelijk wordt het dan duidelijk wat ik bedoel. Met de huidige versie kan je maximaal 5 cateringitems invoeren. Als je er 1 invoert zijn er 4 lege rijen, en als je er 10 wil invoeren kan het niet. Is het mogelijk om bijvoorbeeld de lege rijen automatisch hoogte 0 te geven of weg te laten vallen?

Bedankt, J
Gaat het om de rijen bij catering, dus op blad voorstel cellen A59 t/m D63?

Dat zal het makkelijkst en snelst gaan met VBA, waarmee je de rijen laat verbergen (rijhoogte 0) zoals je voorstelde.
Zonder VBA kan het ook, maar dan zal je het moeten oplossen met (IF) formules en voorwaardelijke opmaak.

Ik verwacht dat een kenner die VBA code in no-time schrijft, terwijl ik er (denk ik) wel een uurtje op kan worstelen. Ik stel dus voor om ff te wachten op een VBA deskundige.

Weet je hoe het met de IF functies zou kunnen?

Ja:), Ik heb het al eens gedaan op dit forum. Ik zal eens kijken of ik dat topic kan vinden. Maar die rijen automatisch via VBA laten verbergen is echt een mooiere/snellere oplossing.
Maar ik ga ff kijken voor je.

Ik heb even gezocht en wat VBA codes geprobeerd maar het werkt nog niet.

Ik zou een code moeten hebben die een range van cellen controleert of ze leeg zijn en zoja hide, maar ook zonee, unhide...

Zoals gezegd ben ik geen VBA kenner, maar het zal iets in deze richting moeten zijn:
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)

If Target.Address = "$A$3" Then

If Range("A59") = Error Then
  Range("A59").EntireRow.Hidden = True
  Else: Range("A59").EntireRow.Hidden = False
.............zo ook voor A60 t/m A63..............
Maar dit werkt helaas niet helemaal.

Ik hoop voor je dat er snel een VBA kenner langskomt. Anders zou je deze vraag misschien ook nog in het VBA gedeelte kunnen zetten, met een linkie naar dit topic.

En als het echt niet lukt dan doe ik het wel met formules en v.w. opmaak.

Code:
activesheet.columns(1).specialcells(xlcelltypeconstants,xlerror).entirerow.hidden =true

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan