meer snelheid nodig

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gappy

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2005
Hallo mensen :) ,

Wil i-net installeren maar pc geeft aan dat hij niet snel genoeg is. Om te installeren heb ik minimaal 133 mhz nodig. Ik heb oude pc gekregen van iemand en wil deze voorlopig zelf gaan gebruiken. Wat is er zoal mogelijk om op 133 mhz uit te komen ? :(

gr. gappy :)

De 133 MHz kan je krijgen door de juiste processor erin te plaatsen. De 133 MHz is de kloksnelheid van de computer (hoeveel berekeningen de computer per seconde uit kan voeren)

Wat voor processorsnelheid en moederbord heeft je Pc nu?

- Nieuwe computer
- Snellere processor kopen.
- Huidige processor overklokken.

Als je een nieuwe computer koopt, dan ben je al gauw weer een paar honderd € verder, dus dat moet je er wel voor over hebben. Laat je niet een te snelle aansmeren, als je die snelheid toch niet gebruikt.
Voor een gewone internet-PC is 1 GHz (1000 MHz) makkelijk genoeg. Als je er toch meer mee wil doen, dan kan het zijn dat je een snellere nodig hebt.

Snellere processor. Voor veel computers is er een snellere processor te verkrijgen die past op het moederbord dat er nu al inzit. Het vinden van de juiste processor kan nogal lastig zijn omdat er door computerzaken veelal alleen nog maar nieuwe processoren worden verkocht.
Het beste zou je dan op een computerbeurs in de buurt rond kunnen kijken of daar toevallig niet de juiste processor te vinden is.

Overklokken. Dit kan gevaarlijk zijn en je huidige processor in rook laten opgaan.
Overklokken is het meer stroom geven van een processor.
Dit zou je kunnen doen dmv bepaalde switches op je moederbord te verschuiven/verplaatsen of je kan het in je BIOS veranderen.
Ik raad dit niet aan als je er niet genoeg verstand van hebt, en vooral ook niet als het je enigste PC is.

wat voor pc praten wij nu over?welke mainboard en hoeveel geheigen etc,upgraden kan mestaal wel maar ik heb het vermoeden dat dit wel een erg oud beestje is en dan is nieuw kopen vaak voordeliger.
:confused:

Geplaatst door marcel bosveld
wat voor pc praten wij nu over?welke mainboard en hoeveel geheigen etc,upgraden kan mestaal wel maar ik heb het vermoeden dat dit wel een erg oud beestje is en dan is nieuw kopen vaak voordeliger.
:confused:
Dat denk ik ook, want je kan geen oude processors meer kopen. Dan zou je die via het i-net moeten kopen. Maar je kan beter een tweedehandse computer kopen voor een paar tientjes dan heb je iig een computer waar je 'normaal' op kan internetten

soort pc

Hoi mensen :confused: ,

Hoe kom ik aan die info.?

Laatst bewerkt:
informatie over upgraden van de pc kin je vinden op het internet,als jij gegevens hebt van "modo"kun via "google"wel een handleiding opzoeken en kijken wat er allemaal mogelijk is!

welk "modo"heb je,werknaam en type?

Geplaatst door marcel bosveld
informatie over upgraden van de pc kin je vinden op het internet,als jij gegevens hebt van "modo"kun via "google"wel een handleiding opzoeken en kijken wat er allemaal mogelijk is!

welk "modo"heb je,werknaam en type?

modo??? bedoel jij niet mobo:confused: (moederbord dus;))

Re: soort pc

Geplaatst door Gappy
Hoi mensen :confused: ,

Hoe kom ik aan die info.?

Je kan die info krijgen door zogenoemde "systeminformation tools"
Deze programma's geven laten bijna alles zien wat in of aan je computer zit. Met, indien beschikbaar, de links naar de site van de fabrikant van het desbetreffende onderdeel.

Everest Home is daar één van >Klik<

Via die link kan je Everest home downloaden.
Vervolgens installeren, en opstarten.

Dan kan je in de linkse balk uit verschillende dingen kiezen waar je informatie over wil hebben.
Kies: Computer > Overzicht .. Daar kan je de meeste dingen die relevant zijn vinden. Daar staat ook de huidige processor die erin zit en de naam van het moederbord.

Als je wat gedetailleerdere informatie wil hebben, dan kies je: Moederbord > "Moederbord" of "CPU" .. Daar krijg je wat meer gedetailleerde informatie over de verschillende onderdelen.

Succes
:thumb:

eigelijk niks....... whahah.. spelletjes bijv wel . maar dan hele ouwe..
en wat is je Ram geheugen ik had een p1/2 133 mhz en 64 mb ram 2 jaar perfect mee op het internet gezete =) :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan