meer telefoons op een lijn en een abon.nummer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeftim

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2009
:o
Hallo techneuten,
Door een verwisseling is de bedrading van de vaste huis-telefoon niet goed geaan.
Binnen komend op de doos de klemmen a, a', b, b', een aarde links en een EB klem rechts. Dit is na de modem voor internet mogelijkheid.
Ik wil graag twee of drie telefoon apparaten gebruiken kan dat?
Hier tussen, met steker en contrasteker, zit een nummer herkenner, is dat een probleem?
De draad kleuren maken niet zoveel uit, als ik de kleuren maar gelijk op de juiste klemmen gebruik, dus wel de montage op de diverse dozen.
Tot voor kort rinkelden beide toestellen(nu nog een ) en kon van beide toestellen gebeld worden. (kan nog steeds)
:thumb:Jeftim.

Je loopt meestal vast op de "aansluitfactor" .... Over het algemeen is het maximum 5. En een telefoontoestel is meestal 2,0 (staat vaak aan de onderzijde van het toestel). Ga je boven de 5 dan doet de bel het vaak niet meer. Handiger oplossing is een basisstation aan te schaffen met 3 of meer draadloze toestellen......

meer toestellen op een tel. lijn

Je loopt meestal vast op de "aansluitfactor" .... Over het algemeen is het maximum 5. En een telefoontoestel is meestal 2,0 (staat vaak aan de onderzijde van het toestel). Ga je boven de 5 dan doet de bel het vaak niet meer. Handiger oplossing is een basisstation aan te schaffen met 3 of meer draadloze toestellen......

Hallo Erp City,
Ik wil meer weten over de klemmen van de contactdozen, is dit voorhanden?
Met groet Jeftim

rood op a
blauw op b

meer heb je niet nodig
EB is voor een "extra bel"

a' en b' zijn geschakelde contacten, deze verbinden door naar een volgende contactdoos als de stekker van de telefoon uit de eerste verwijderd wordt.... heb je niet nodig... (zodra de stekker er wel in zit heeft de volgende doos geen verbinding....)

rood op a
blauw op b

meer heb je niet nodig
EB is voor een "extra bel"

a' en b' zijn geschakelde contacten, deze verbinden door naar een volgende contactdoos als de stekker van de telefoon uit de eerste verwijderd wordt.... heb je niet nodig... (zodra de stekker er wel in zit heeft de volgende doos geen verbinding....)

Meer telefoons op een lijn

Hallo ErpCity,
Soms zijn de dingen eenvoudig.
Ik heb nu twee toestellen aan het rinkelen (en natuurlijk voor in en uitgaande gesprekken)
waartussen ook de nummermelder.
Bedankt,
Jeftim.

waar/hoe meld ik de vraag af?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan