meer werkgeheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Klopt, het voorbeeld uit mijn link is een setje van 2 x 1Gb

Maar maakt het voor de snelheid wat uit als ik 1 gb bijplaats want dan heb je toch ook 2 gb in totaal en heb ik geen 2 stripjes over want daar kan ik dan toch ook niets meer mee doen?

Als de gegevens kloppen zoals door pc wizard aangegeven, kan je beter de oude bankjes ook vervangen. Deze draaien (en geef een gil als ik het mis heb!) op 133 terwijl jou mobo sneller aan kan zoals aangegegeven in de gegevens.

Als de gegevens kloppen zoals door pc wizard aangegeven, kan je beter de oude bankjes ook vervangen. Deze draaien (en geef een gil als ik het mis heb!) op 133 terwijl jou mobo sneller aan kan zoals aangegegeven in de gegevens.

Dat is abacadbra voor mij en vetrouw helemaal op jullie.
Als het beter is om dit te gebruiken dan doe ik dat.

Ik zal misschien wel een beetje een zeurpiet zijn maar je schrijft deze draaien op 133 terwijl jouw mobo sneller kan. Is deze link wel goed dan want daar staat toch ook ze zijn geschikt voor systemen met een DDR geheugenbus van 333 MHz.

Staar je niet blind op die 1 Gb aan ram extra, het zal inderdaad wel wat verbetering geven, maar met dit soort trajecten is er na het aanpassen van 1 onderdeel altijd weer een nieuwe traagste schakel in de keten, dus misschien is hierna de harde schijf te traag etc etc.

En een frisse installatie van windows kan ook wonderen doen, je verzamelt in de loop der tijd toch links en rechts programma's die allemaal troep achterlaten in de registry enzo.

Is het geen idee om die ~75 euro voor het geheugen als vliegende start te gebruiken voor een nieuwe PC?

Nou de pc werkt verder gewoon goed alleen werd hij trager met het openen van programma's enz. Ook als hij met iets bezig is dan duurt het de laatste tijd wel langer voordat je iets anders kunt openen e.d.

Ik heb eerlijk gezegd geen zin om een nieuwe te kopen omdat ik er verder geen problemen mee heb.
Maar als je denkt dat het verder niet zo veel zal uitmaken dan laat ik het gewoon zo en hou dat geld in mijn zak, ik ging er van uit dat ik het wel goed zou merken in de snelheid.

Nou de pc werkt verder gewoon goed alleen werd hij trager met het openen van programma's enz. Ook als hij met iets bezig is dan duurt het de laatste tijd wel langer voordat je iets anders kunt openen e.d.

Ik heb eerlijk gezegd geen zin om een nieuwe te kopen omdat ik er verder geen problemen mee heb.
Maar als je denkt dat het verder niet zo veel zal uitmaken dan laat ik het gewoon zo en hou dat geld in mijn zak, ik ging er van uit dat ik het wel goed zou merken in de snelheid.

Naja, wat ik bedoel te zeggen is dat het geen exacte wetenschap is, dus 1 --> 2 GB = 2x zo snel windows opstarten oid. Het zal zeker wat uit maken, maar ik denk dat een schone windows installatie al veel van je ergernis weg zal nemen, en dat kost je enkel een middag vrijetijd..:)

Naja, wat ik bedoel te zeggen is dat het geen exacte wetenschap is, dus 1 --> 2 GB = 2x zo snel windows opstarten oid. Het zal zeker wat uit maken, maar ik denk dat een schone windows installatie al veel van je ergernis weg zal nemen, en dat kost je enkel een middag vrijetijd..:)

Voor iemand die er alles van af weet is dat idd. een eitje maar ik zit altijd met het zoeken naar de juiste drivers en weet ik wat nog meer dus daar zie ik voorlopig nog even vanaf.

Xp opnieuw installeren en alle programma's er weer op zetten is geen probleem dat is zelfs voor mij te doen. Dus als het daar bij bleef dan begon ik morgen al.

Drivers kan je toch van te voren al downloaden op de site van de fabrikant van de pc? Zet ze op usb/cd, installeer windows opnieuw en installeer de drivers. Dat werkt prima hoor.

Drivers kan je toch van te voren al downloaden op de site van de fabrikant van de pc? Zet ze op usb/cd, installeer windows opnieuw en installeer de drivers. Dat werkt prima hoor.

Natuurlijk als je weet wat je nodig hebt dan wel maar ik heb geen verstand genoeg van computers om er achter te komen van wat ik drivers moet hebben en welke.

Daar staat zoveel bij downloads dat ik niet weet wat ik allemaal moet hebben hoor dus ik begin er maar beter niet aan. Ik ken mijn limits.

Daar staat zoveel bij downloads dat ik niet weet wat ik allemaal moet hebben hoor dus ik begin er maar beter niet aan. Ik ken mijn limits.

Je hebt in principe alleen de audio en VGA drivers nodig, en als je na het selecteren van XP als je OS van beiden de nieuwste neemt zit je goed. Idem voor de LAN driver en de IDE driver.. Dan zit je op 4, dat is nog wel te doen toch?

Je hebt in principe alleen de audio en VGA drivers nodig, en als je na het selecteren van XP als je OS van beiden de nieuwste neemt zit je goed. Idem voor de LAN driver en de IDE driver.. Dan zit je op 4, dat is nog wel te doen toch?

Ja dat klopt als ik er niet meer nodig hebt is dat te doen, inmiddels heb ik ze gedownload en opgeslagen.
Ik zou dan nu dus XP en mijn programma's opnieuw erop kunnen zetten en na het het installeren van die 4 drivers en het updaten van XP zou het klaar moeten zijn?

En de chipset driver! Die installeer je als eerste. Ook die staat netjes in de lijst.

Die had ik dus gedownload maar het zijn ingepakte bestanden. Als ik die uitpak dan heb ik een hele rits bestandjes en bij sommige drivers zitten er 2 verschillende mappen met allemaal bestandjes in. 10 tallen en er zitten verschillende setup bestandjes bij maar hoe weet ik nu welke ik moet installeren?
Ik zal ze na het opnieuw installeren van XP wel even downloaden en dan niet opslaan maar openen dan worden ze direct geïnstaleerd neem ik aan.

Maar welke ik moet hebben van de chipset kan ik geen wijs uit worden.
Ik heb veel gezocht maar niet gevonden, althams niet dat ik er zeker van ben.

Laatst bewerkt:
Ik heb nog eens gezocht en heb 1 cd gevonden van ASUS P4S800 series Motherboard chipset series.
Daarop staat o.a. ASUA LiveUpdate.
Ik vermoed dat ik die moet draaien na het installeren van XP??
Op de cd staan de volgende drivers: AGP, Audio, Lan, IDE, USB

En welke moet ik dan nog precies hebben?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan