Meerder e-mails via 1 pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

shinobi44

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2004
Hallo,

Ik wil het volgende bereiken.
Op 3 pc's wil ik email kunnen bekijken en dat zijn dan verschillende e-mail adressen.

Bijvoorbeeld
pc 1 pc1@yahoo.com
pc 2 pc2@yahoo.com
pc3 PC3@yahoo.com

Pc 2 moet niet de mail kunnen lezen van pc 1 etc..
Verder moeten de computers elkaar wel kunnen mailen.

Ik hoop dat ik het hier een beetje goed heb uitglegd

Als ik het goed begrijp moet ik dan een mail server op zetten. Wat heb ik daar voor nodig.
Ik denk een server als pc met daarop een internet connectie en daarop aangesloten een netwerk.
Wat voor programma gebruik ik om de e-mail te verspreiden

Bedankt

Maar het gaat hier dus om yahoo adressen? Ik neem aan dat er bij yahoo pop3 zit. Je hebt geen mailserver nodig hoor. Op pc 3 installeer je in bv outlook alle 3 de accounts en stelt in berichten op server achterlaten. Op pc1 en pc2 stel je dan de accounts in die daar bekeken mogen worden en stel je ook in berichten op server achterlaten.

Bij elke pc stel je het bijhorende mail-account en password in wat daarbij hoort.
Ik neem aan dat het 3 verschillende adressen met 3 verschillende passwords zijn?

Of heb je 1 hoofd-adres met password, en 2 aliassen?

Als je ze een eigen identiteit geeft onder OE met wachtwoord dan heeft een ieder zijn eigen post.
Moeten ze wel een mailbox bij de provider hebben.

Hallo,

Ik was denk ik niet duidelijk genoeg mijn fout.

Ik maak even een samenvatting van jullie vragen en opmerkingen.

1) Nee het gaat hier niet om yahoo dat was maar een voorbeeld. Dus pop3 en smtp is geen probleem.
Yahoo schoot me te binnen maar dat was alleen maar als voorbeeld.

2) Ik heb verschillende wachtwoorden bij de verschillende e-mail adressen.

3) Ik dacht er eerst aan om gewoon 1 pc te gebruiken met meerdere indentiteiten. Maar ja dan moet je steeds voor all mail naar de zelfde pc. Dus heb ik besloten om dit niet zo te doen en wil er voor zorgen dat iedereen van zijn eigen pc zijn mail kan bekijken.

Vandaar dat een mailserver mij wel een goede oplossing leek. Dan is er een PC waar de mail op binnen komt en die zorgt dan weer dat pc 1 zijn mail kan bekijken maar niet dat pc1 even kan kijken wat voor mail pc2 heeft binnen gekregen.

Ik wil dus een klein netwerkje opzetten tussen niet meer dan 8 pc's. vervolgens moeten deze een printer gaan delen en op 1 pc moet ge-internet kunnen worden.
Ik weet niet of ik de andere pc's ook online wil anders gaan ze straks heel de dag surfen inplaats van werken.
Met 1 pc is dat heel wat beter in de gaten te houden ;-)
Maar ik vind het wel belangrijk dat ze hun mail steeds kunnen bekijken.

Nu zou ik graag willen weten of het nu verstandig is een mailserver op te zetten doormiddel van een server.
Oud pc'tje zou daar toch prima mee uit de voeten moeten kunnen. Kan ik daar gelijk internet op draaien etc....

Ik ben zeer benieuwd wat jullie me aanraden : )
Wat voor software ik daar het best voor kan gebruiken etc...

Alvast bedankt

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan