meerder range extender of acces points

Status
Niet open voor verdere reacties.

rvandersar

Gebruiker
Lid geworden
31 jan 2004
Ik wil het bereik vergroten van mijn draadloze router. Zowel horizontaal als verticaal. ik wil meerdere access points of range extenders plaatsen aan het bestaande bedraad ethernetwerk. Ik denk aan 3 stuks. Ik wil slechts 1 aanmelding / wachtwoord gebruiken voor het gehele terein.
de device moet automatisch naar een ander access point gaan.

vraag. Is dit mogelijk ? Heb ik een extender of accespoint nodig . Waar moet ik op letten bij aanschaf en configuratie. wat voor type is aan te bevelen

Je hebt een wifi repeater nodig. Uit mijn ervaring thuis heb ik gemerkt dat dat het beste werkt als de repeater en het access point van hetzelfde merk zijn, hoewel dat technisch gezien niet nodig is. Even googlen op wireless repeater levert je meteen een schat aan informatie op.

hoe heet dat als je voor diverse access point / repeater maar 1x hoeft aan te melden. of wel welke specificaties moet zo,n module hebben. geld deze techniek voor beide ( ik gebruik wegens de snelheid liever accesspoint,)

Een repeater of 2e access point werkt altijd met een vertraging. Je device meldt zich aan op de repeater, en deze moet op zijn beurt weer verbinding leggen met het basisstation. In mijn ervaring is de vertraging niet storend (toepassing VOIP bijvoorbeeld) Als dat voor jou wel van belang is dan zou ik eerder een wifi extender overwegen. Dan breid je het bereik van je bestaande access point uit.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan